Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020




ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΑΣΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ;


"..Όταν λέει το ψέμα, μιλάει σύμφωνα με αυτό που είναι ο ίδιος, επειδή είναι ψεύτης και ο πατέρας του ψέματος"
(Κατά Ιωάννην 8:44, ΜΝΚ)
 


  Mια κοινή κατηγορία κατά του Πάστορα Ρώσσελ και των πρώτων εκείνων Σπουδαστών της Γραφής (όπως οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ήταν γνωστοί πριν το 1931) είναι  ότι ο Κάρολος Ρώσσελ συνδεόταν τρόπον τινά με τους Ελεύθερους Τέκτονες (Μασόνους,Free Masons αγγλιστί) και ότι αυτά που εκείνος δίδαξε ήταν "δαιμονικά" και "πνευματιστικά",παρμένα από τον αποκρυφισμό.
   
    Ποικίλα βίντεο στο διαδίκτυο και "αντι"αιρετικά sites είναι γεμάτα με τέτοιες γελοίες και ψευδείς κατηγορίες,οι οποίες καταρρίπτονται ως σωρός από τραπουλόχαρτα μέσα από στοιχεία και ντοκουμέντα. Ένας κριτικός, ο Fritz Springmeier, υποστηρίζει χωρίς αμφιβολία ότι "Κάρολος Ρώσσελ ήταν σίγουρα ένας Μασόνος"  και παραθέτει τριάντα πέντε σημεία που υποτίθεται ότι αποδεικνύουν ότι μεγάλο μέρος της σκέψης και της εικόνας του πάστορα ήταν δανεισμένη από αυτούς. ΠΟΙΕΣ ήτο οι κατηγορίες αυτές;


* Η έμφαση στο όνομα "Ιεχωβά"
* Πίστη ότι η Αγία Γραφή είναι γραμμένη σε τύπους και αντίτυπους και η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζα
* Η πίστη στην χρονολόγηση και τις ημερομηνίες
* Περί "αποκαλυφθέντων μυστικών"
* Χρησιμοποίηση παρόμοιων συμβόλων όπως ο "Σταυρός και το Στέμμα" (δαφνόσταυρο εφεξής)
*Συγκεντρώσεις σε Τεκτονικές αίθουσες.


To βιβλίο του Σπρινγκμέιερ "Η Σκοπιά και οι Μασόνοι"

  Ο ίδιος κριτικός υπονοεί επίσης ότι ο πάστορας Ρώσσελ ήταν στα  κρυφά "σημαντικός σατανιστής" και ότι "διάφορα στοιχεία από τη μαγεία ήταν μέρος των [θρησκευτικών πεποιθήσεών του], συμπεριλαμβανομένου του δίσκου φτερού-ηλιόλουστου" της αρχαίας Αιγύπτου. Κάποιοι πιο ευφάνταστοι "σύγχρονοι" κριτικοί του Καρόλου Ρώσσελ αναφέρουν ότι ο τάφος του υποτίθεται ότι είναι πυραμιδοειδής και ότι το Rosemont Cemetary εις το οποίον βρίσκεται θαμμένος έχει απέναντι ένα Μεγάλο Μασονικό Κέντρο. 

  ΠΟΣΟ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;

  Και φυσικά δεν ισχύουν όλες αυτές οι γελοιότητες. Αυτή η τεχνική εξαπάτησης είναι μια προσπάθεια να τονιστούν κάποιες εξωτερικές ομοιότητες μεταξύ των κινημάτων αυτών, χωρίς να έχουμε πλήρη ανάλυση. Δεν είναι μια έγκυρη μορφή συλλογιστικής και θα αποδεικνυόταν ψευδής  πολύ εύκολα.Για μια ακόμη φορά, θα βασιστούμε στα πραγματικά γεγονότα, ξεκινώντας με μια σύντομη περιγραφή των Τεκτόνων.

   Το Τεκτονικό Τάγμα είναι ένας διεθνής οργανισμός με μακρά ιστορία που χρονολογείται από τον δωδέκατο αιώνα τουλάχιστον. Ήταν αρχικά συνδεδεμένος με την τέχνη της οικοδόμησης (εξ' ου και ΤΕΚΤΩΝ=ΞΥΛΟΥΡΓΟΣ, λέξεις σύνθετες αρχι-ΤΕΚΤΩΝ κτλ) και υιοθέτησε ορισμένα τελετουργικά και θρησκευτικά στοιχεία. Γενικά θεωρείται ως αδελφική και φιλανθρωπική οργάνωση, υποστηρίζοντας έντονα τη δημόσια εκπαίδευση και διάφορα πολιτικά και φιλανθρωπικά έργα παγκοσμίως αλλά δυστυχώς εξυπηρετεί και συμφέροντα ισχυρών και πλουσίων σε βάρος των άλλων συνανθρώπων τους. Δεν είναι θρησκεία αλλά έχει έντονα θρησκευτικά στοιχεία που ενσωματώνονται στις τελετές και τις ιεροτελεστίες του. Αυτά αντιπροσωπεύουν μια ανάμειξη των δογμάτων από τις μεγάλες παγκόσμιες θρησκείες. Παραδείγματος χάριν, έχει υπάρξει μακρά ιστορία αμοιβαίας εχθρότητας μεταξύ της Τεκτονικής Τάξης και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, με επαναλαμβανόμενες επίσημες δηλώσεις εναντίον της από το Βατικανό.
  
    Η μυστικότητα των τεκτονικών τελετουργιών έχει προκαλέσει φόβο και καχυποψία σε διάφορες χώρες και μέσα από τα χρόνια έχουν διαδοθεί κατηγορίες ότι οι Μασόνοι ασκούν μαγεία, συμμετέχουν στο κακό και λατρεύουν τον Διάβολο. Αν και αυτές οι κατηγορίες είναι τελείως αβάσιμες, η υποτιθέμενη σχέση εξακολουθεί να παραμένει στο μυαλό κάποιων ανθρώπων.Έτσι γίνεται σαφές γιατί οι κριτικοί του Πάστορα Ρώσσελ θα προσπαθούσαν ψευδώς να τον συνδέσουν με τον Τεκτονισμό.Θα είχε ως αποτέλεσμα οι Μάρτυρες του Ιεχωβά να εμπλέκονται κρυφά στη λατρεία του Σατανά και στις απόκρυφες δραστηριότητες. Ωστόσο, πρέπει να επιτρέψουμε την ειλικρίνεια και τον λόγο να επικρατήσουν εδώ, καθώς εξετάζουμε τις συνέπειες αυτού του ζητήματος

   ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΛΟΙΔΟΡΕΊΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΙΣΤΟΣ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΘΩΟΣ;

  Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά  πιστεύουν στα δόγματα του αρχέγονου χριστιανισμού και έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην αποκατάσταση της αγνής λατρείας του Κυρίου,η οποία είχε θαφτεί από την αποστασία του λεγόμενου Χριστιανικού Κόσμου. Κύριο μέλημα της χριστιανικής οργάνωσής τους ήταν και είναι η συλλογή των δικαίων ανθρώπων με το κήρυγμα του Ευαγγελίου (Κατά Ματθαίον 24:14)Η απόλυτη πίστη τους στον Ιησού Χριστό δεν αρέσει σε πολλούς που ακολουθούν αντιβιβλικά δόγματα, όπως εκείνο της "αγίας" Τριάδας, μια εφεύρεση του 325μΧ από την αντιχριστιανική Σύνοδο της Νίκαιας.Ως αποτέλεσμα μισούν εκείνους τους Χριστιανούς οι οποίοι μένουν πιστοί στις αρχές της αλήθειας του Ευαγγελίου,όπως ο Κάρολος Ρώσσελ,ένας ευπειθής και πιστός αναγεννημένους μαθητής του Κυρίου.Ο ίδιος ο Χριστός προφήτευσε ότι οι αληθινοί μαθητές του θα λοιδορούνταν με πάντα πονηρόν λόγον και ψέμματα

 "Μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ῥῆμα καθ᾿ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ" (Ματθ. 5:11)

   To ότι θα αποκαλούσαν "σατανιστές" τους αληθινούς ακολούθους του Κυρίου ήταν προφητευμένο

"Αρκετὸν τῷ μαθητῇ ἵνα γένηται ὡς ὁ διδάσκαλος αὐτοῦ, καὶ τῷ δούλῳ ὡς ὁ Κύριος αὐτοῦ. εἰ τὸν οἰκοδεσπότην Βεελζεβοὺλ [δηλ.ΣΑΤΑΝΑ] ἐκάλεσαν, πόσῳ μᾶλλον τοὺς οἰκιακοὺς αὐτοῦ;" (Ματθ. 10:25)

 Οπότε, γνωρίζοντας τις σκευωρίες του πονηρού πίσω από αυτές τις διαβολικές κατηγορίες, ας κάνουμε τρία πράγματα:

1. Θα εξετάσουμε  τις δηλώσεις του Πάστορα Ρώσσελ σχετικά με τυχόν πιθανές μασονικές αναφορές.
2. Σύγκριση πεποιθήσεων των Μαρτύρων του Ιεχωβά και των Μασόνων
3. Περαιτέρω στοιχεία που αποκλείουν τον Κάρολο Ρώσσελ να ήταν ποτέ μέλος των μασονικών στοών και μάλιστα...στον βαθμό του 33ου μασόνου!!!

Με τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία, ο αναγνώστης θα μπορέσει να κρίνει .

  
ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕ ΚΑΙ ΕΛΕΓΕ Ο ΚΑΡΟΛΟΣ ΡΩΣΣΕΛ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΣΟΝΙΑ

  Ο Κάρολος Ρώσσελ καταδίκασε την μασονία μέσα από όλα τα συγγράμματά του. Στις Σκοπιές 15/06/1895 σελ. 142-144 καθώς και στις Ανατυπώσεις της το 1827, σελ.143 (στην αγγλική) ο Ρώσσελ απαντάει σε μία επιστολή ενός αναγνώστη σε σχέση με την μασονία. Τίτλος άρθρου "Μυστικές και Αγαθοεργείς Εταιρίες". 

 «Σημειώνουμε επίσης ότι το Τάγμα τών Ελευθεροτεκτόνων, αν κριθεί βάσει τής προηγουμένης ιστορίας του, έχει κάποιο μυστικό στόχο ή σχέδιο, πέραν τής αδελφοσύνης και τής οικονομικής βοήθειας σε περίοδο αρρώστιας ή θανάτου. Και, στο μέτρο που μπορούμε να κρίνουμε, υπάρχει αρκετή ανίερη (βλάσφημη) λατρεία ή θεατρινισμός που σχετίζεται με τις τελετές αυτού τού τάγματος, και κάποιων άλλων, τού οποίου τα μέλη του δεν κατανοούν μεν, αλλά εις πολλάς δε περιπτώσεις, υπηρετούν την ικανοποίηση τής δίψας τού φυσικού μυαλού για λατρεία και έτσι το εμποδίζουν να αναζητήσει την λατρεία τού Θεού εν πνεύματι και εν αληθεία – μέσω τού Χριστού, τού μόνου διορισμένου Μεσίτου και Μεγάλου Διδασκάλου....οι εταιρίες αυτές είναι θλιβερά κακά, ασχέτως προς τα οικονομικά κέρδη ή τις απώλειες που σχετίζονται με το να είναι κανείς μέλος εις αυτές»».

  Καθαρά αρνητική η άποψή του για την μασονία λοιπόν. Και δεν είναι μόνο αυτά τα συγράμματα. Παραθέτουμε και από άλλα επίσης,που δείχνει ότι όχι μόνο ήταν κατά της μασονίας αλλά την περιέγραψε και ως μέρος της Μεγάλης Βαβυλώνας ,της θρησκευτικής-πολιτικής πόρνης της Αποκαλύψεως και παροτρύνει τους πιστούς να ΒΓΟΥΝ από τον ελευθεροτεκτονισμό!

 «Εμείς θέτομεν επί τού αυτού επιπέδου όλους αυτούς που εκτελούν θρησκευτικές τινές τελετές, διδασκαλίες, κ.τ.λ. και θεωρούμε τούτους ως μέλη τής Βαβυλώνας, τινά μέρη τής οποίας, ή τμήματα είναι καθαρώτερα, άλλα δε ολιγότερον, πάντα όμως είναι πλήρη συγχύσεως, και πλάνης, αντίθετοι εις την θείαν βουλήν και πρόθεσιν, όπως αυτή εκτίθεται εις την οργάνωσιν τής αρχεγόνου Εκκλησίας και εις τις οδηγίες προς αυτήν, δια λόγου και παραδείγματος, που εδώθησαν εις Αυτήν υπό τού εμπνευσμένου αυτής ιδρυτού, και τών δώδεκα αποστόλων του.... Συμβουλεύουμε την Νέαν Κτίσιν (σημ. τούς Σπουδαστές τής Γραφής) να μην έχει ουδεμίαν σχέσιν προς οιανδήποτε εκ τών ημιθρησκευτικών τούτων εταιριών, λεσχών, ταγμάτων, εκκλησιών, αλλά ‘εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε, και ακαθάρτου μη άπτεσθε’. (2 Κορ. 6:17). Τα πράγματά τους, η λατρεία τους, οι διδασκαλίες τους, τα δόγματά τους, είναι ακάθαρτα εις ημάς, έστω κι αν αυτοί δεν θεωρούν τούς εαυτούς των ακαθάρτους»(Γραφικές Μελέτες υπό Καρόλου Ρώσσελ, τόμ. 6, Η Νέα Κτίσις Ελλ.έκδ.1904, σελ.546)

 ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ -ΜΑΣΟΝΙΑΣ

Τι πιστεύει η Μασονία;

(α)Αποκλείει τον ρόλο του Ιησού Χριστού. Ο διαφωτισμός των μασονικών διδασκαλιών και των συνοδευτικών καλών έργων είναι οι μόνες προϋποθέσεις "να ανεβούν στο ανώτερο επίπεδο", χωρίς την ανάγκη αναγνώρισης του Χριστού ως Κυρίου και Σωτήρα.

(β)Ορίζει έναν Θεό ως «κοινού παρονομαστή» ο οποίος δεν περιορίζεται στον ιουδαιοχριστιανικό ορισμό ενός μοναδικού Ανώτατου Όντος ως ανώτερου. Αντίθετα, ο "πάντα ζωντανός, αληθινός Θεός" της μασονίας  μπορεί να ενσωματώνει στοιχεία πεποιθήσεων από την αρχαία Ασσύρια, την Αίγυπτο, την Ινδία και άλλες μη-βιβλικές πηγές.

(γ) Οι Μασόνοι δεν βασίζουν τις απόψεις της στην Βίβλο, παρόλο που η Αγία Γραφή μπορεί να εκτίθεται στις συναντήσεις των μελών τους. [Στη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα αντίγραφο του Τόμου του Ιερού Νόμου (που μπορεί να είναι η Βίβλος, το Κοράνι, οι Βεδές ή οποιοδήποτε άλλο ιερό βιβλίο) πρέπει να είναι ανοιχτό κατά τη διάρκεια της μύησης.] Έτσι, ακόμη και όταν χρησιμοποιείται, θεωρείται ως ένα από τα διάφορα «ιερά» βιβλία των παγκόσμιων θρησκειών και ως απλώς μέρος της «ολόκληρης] αποκάλυψης του Θεού».

(δ) Ένας υποψήφιος για μύηση στην μασονία απεικονίζεται ως ένας "που βρίσκεται σε κατάσταση σκότους "  και που θα φωτιστεί από τις αποκαλύψεις της γνώσης που θα λάβει ως Τέκτων, οι οποίες "αποκαλύψεις" είναι ανέφικτες αλλού.

Τι πιστεύουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ;

(α) Ότι η λυτρωτική Θυσία του Ιησού είναι το κέντρο του σκοπού του Θεού για τη σωτηρία της ανθρώπινης φυλής, αφού η Βίβλος δηλώνει απλά ότι «δεν υπάρχει άλλο όνομα κάτω από τον ουρανό που δίνεται στους ανθρώπους [εκτός από του Ιησού],για να σωθούμε." (Πράξεις 4:12)

(β) Ότι ένας θεός «κοινού παρονομαστή» που ενσωματώνει στοιχεία από διάφορες παγανιστικές θρησκείες είναι μια έννοια ξένη προς τη διδασκαλία της Βίβλου. Ο αληθινός, αιώνιος Θεός,του οποίου το όνομα είναι το Ιερό Τετραγράμματο, όπως λέγεται στις Γραφές, αποκάλυψε τον εαυτό του στο γραπτό Λόγο του, στη Βίβλο, και όχι μέσω ενός συνδυασμού άλλων φιλοσοφιών ή πεποιθήσεων. (Ησαΐας 8:20)

(γ)Ότι η Βίβλος πρέπει να διακρίνεται από όλα τα άλλα βιβλία και παραδόσεις θρησκειών ως θεόπνευστη. Αυτό είναι ο ιερός, εμπνευσμένος Λόγος του Θεού και εξυπηρετεί έναν μοναδικό ρόλο ως πηγή της ΜΟΝΗΣ  θρησκευτικής Αλήθειας. (2 Τιμ. 3: 15,16)

(δ)Ότι ο πνευματικός διαφωτισμός αποκτάται από μια προσωπική σχέση με τον Θεό μέσω της λειτουργίας του Αγίου Πνεύματος και της μελέτης της Βίβλου. Δεν εξαρτάται από οποιεσδήποτε ανθρώπινες οργανώσεις ή επιτεύγματα που προσφέρονται μέσω μυστικών τελετών και δεσμευτικών όρκων. Μόνο με την πίστη στον Χριστό και την πλήρη αφιέρωση μέσω του εν ύδατι βαπτίσματος στον Επουράνιο Πατέρα μπορεί κανείς να γίνει δεκτός στην πνευματική οικογένεια των λάτρεων του Θεού. Η κατανόηση των βαθιών πραγμάτων που είχαν κρυφτεί στο παρελθόν ανοίγει σε όλους όσους περπατούν με αυτό τον τρόπο. (1 Κορ. 2: 9, 10, Κολ 1: 26,27)

  Ενώ η παραπάνω σύγκριση δείχνει σημαντικές διαφορές μεταξύ των Μαρτύρων του Ιεχωβά και του Τεκτονισμού, υπάρχει ένα ακόμη σημείο που πρέπει να αναφερθεί. Σε μια προσπάθεια σχηματισμού μιας αδελφότητας ατόμων διαφόρων θρησκευτικών πεποιθήσεων, ο Τεκτονισμός απαιτεί από όλους τους υποψήφιους  να αποδεχθούν δύο συγκεκριμένα  θρησκευτικά δόγματα: (1) την πίστη σε ένα ανώτατο ον και (2) την πίστη στην αθανασία της ψυχής. Αυτό το δεύτερο στοιχείο ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο τους Μασόνους από τους Μάρτυρες, επειδή οι τελευταίοι πιστεύουν ότι η ελπίδα μιας μελλοντικής ζωής βασίζεται στην Ανάσταση των νεκρών, όχι στην κατοχή μιας Αθάνατης ψυχής.

   Υπό το πρίσμα αυτής της ανάλυσης, μπορεί να φανεί πόσο μεγάλη είναι η διάκριση των Μαρτύρων του Ιεχωβά και του Καρόλου Ρώσσελ  από  τις θρησκευτικές πεποιθήσεις ή πρακτικές των Μασόνων. Το χάσμα μεταξύ αυτών των ομάδων είναι υπερβολικά μεγάλο για να ταυτίσει και τους δύο με τα ίδια πράγματα ή με "κοινή διδασκαλία". 


  Η "ΚΟΙΝΗ"  ΧΡΗΣΗ ΣΥΜΒΟΛΩΝ


  Εάν το προαναφερθέν συμπέρασμα είναι σωστό, πώς εξηγούμε την προφανή υιοθέτηση ορισμένων «μυστικών συμβόλων» από τους πρώτους εκείνους Σπουδαστές της Γραφής(όπως ήταν γνωστοί οι Μάρτυρες του Ιεχωβά προ του 1931), συμπεριλαμβανομένου του δαφνόσταυρου που εμφανιζόταν στην εκδόσεις της Σκοπιάς και κοσμούσε το πέτο αρκετών πιστών; 'Ενας εχθρός των Μαρτύρων,ο Ευαγγελικός  Randall Watters αναφέρει:

"Είναι γνωστό ότι ο Ρώσσελ θαύμαζε μυστικές κοινωνίες, ειδικά τους Τεκτοντές. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ένα από τα εμβλήματα κατοικίδιων ζώων του, ο σταυρός και το στέμμα, δεν ήταν άλλο από το λογότυπο του Ναού των Ιπποτών του Τεκτονικού Τάγματος ...Ο Ρώσσελ ήθελε επίσης να χρησιμοποιήσει τον« φτερωτό δίσκο» του [αιγυπτιακού] θεού του ήλιου Ρα, αποκαλύπτοντας την προσήλωσή του με την αιγυπτιακή θρησκεία και μυστήρια. Έβαλε αυτό το έμβλημα στα καλύμματα των βιβλίων Γραφικαί Μελέται". 

  Για μια ακόμη φορά έχουμε ένα μείγμα ατεκμηρίωτων και εντελώς ψευδών δηλώσεων. Έχουμε ήδη δει ότι ο πάστορας Ρώσσελ δεν ήταν θαυμαστής των μυστικών κοινωνιών και συμβούλευσε  έντονα     να μην συμμετέχει κανείς Χριστιανός σε αυτές. Όσο για το σύμβολο Σταυρού και Στέμματος, δεν ήταν ιδιαίτερα διακριτικό του κινήματος των Σπουδαστών της Γραφής/Μαρτύρων του Ιεχωβά,αλλά ούτε καν και στους Μασόνους. Τόσο οι καθολικές, προτεσταντικές ,ακόμη και ορθόδοξες εκκλησίες υιοθέτησαν συνολικά τον Σταυρό και το Στέμμα και το χρησιμοποιούσαν εδώ και αιώνες ως χριστιανικό έμβλημα που απεικονίζει την τελική ανταμοιβή του πιστού.


     
Στο επάνω μέρος του συμβόλου της Εκκλησίας της Ελλάδος διακρίνεται ο ΣΤΑΥΡΟΣ και το ΣΤΕΜΜΑ ως σύμβολο κατά τον ίδιον τρόπο που άλλα θρησκεύματα ,συν τους Μασόνους το χρησιμοποιούν!



  Για πρώτη φορά σε σχέση με την θρησκεία των Μαρτύρων, το σύμβολο του Σταυρού και του Στέμματος εμφανίστηκε για το εξώφυλλο του περιοδικού Η ΣΚΟΠΙΑ τον Ιανουάριο του 1891 και συνέχισε να εκτίθεται μέχρι το 1931,όπου προτιμήθηκε να μην χρησιμοποιείται πλέον λόγω του ότι εδόθη περισσότερο πνευματικός χαρακτήρας στην προσωπικότητα του Χριστιανού και όχι σε ένα σύμβολο που δεν υπήρχε καν σαφής βιβλική εντολή να τιμάται ως "κατατεθέν της Χριστιανοσύνης".


Το έμβλημα των Σπουδαστών της Γραφής μέχρι το 1930

    Αρχικά δεν υπήρχε φυσικό στεφάνι που να περικυκλώνει τον Σταυρό και το Στέμμα, αλλά ήταν σε γεωμετρικό μοτίβο. Αργότερα, από την 1η Ιανουαρίου 1895, προστέθηκε μια ζώνη πράσινου, δίνοντας στο στεφάνι τη διακριτική εμφάνιση του, και εχρησιμοποιείτο  συχνά στα προγράμματα συνέλευσης των Σπουδαστών της Γραφής και στα βιβλία τους. Δεδομένου ότι ποτέ δεν ήταν μοναδικό  σύμβολο των Μασόνων, η υιοθέτησή του από τους Σπουδαστές της Γραφής, έστω και προσωρινά, δεν έχει καμία υπόνοια στη συσχέτισή τους με  τους Ελευθεροτέκτονες (ή οποιαδήποτε άλλη ομάδα, για το θέμα αυτό).

   Το νόημα που η Σκοπιά έδωσε για το σύμβολο Σταυρός και  Στέμμα προέρχεται από τις Γραφές όπου δίνονται και τα δύο σύμβολα σε εξέχουσα θέση. Ο σταυρός, ή ορθότερα σήμερα θα λέγαμε το "ξύλον του βασανισμού" εκτός από το όργανο που χρησιμοποιήθηκε στο θάνατο του Χριστού, είναι επίσης μια μεταφορά των δοκιμών και των διωγμών του πιστού. (Βλέπε Ματ. 16:24). Η κορώνα (στέμμα) χρησιμοποιείται συχνά ως σύμβολο της δόξας, της τιμής και της αθανασίας που δόθηκε στον Χριστό και την Εκκλησία του για πιστότητα στην υπηρεσία του Θεού. (Βλ. Αποκάλυψη 3:21 · 2:10). Η Βίβλος επίσης καθιστά σαφές ότι η απόκτηση του στέμματος εξαρτάται από το να φέρει την κάποιος την πίστη του μέχρι το θάνατο για χάρη του Χριστού (Βλ. Ιακώβου 1:12). Το ποίημα "No Cross, No Crown" (Χωρίς σταυρό δεν θα δοθεί στέμμα), το οποίο υπογραμμίζει αυτό το σημείο, εμφανίστηκε στο τεύχος της Σκοπιάς του  Ιουλίου 1911 . Αυτό πάλι δεν είναι μια ιδέα μοναδική για τους Μάρτυρες και μπορεί να βρεθεί στην υμνολογία της εκκλησίας  τουλάχιστον από τον δέκατο όγδοο αιώνα. Και τέλος, το στεφάνι που περικλείει το σύμβολο Σταυρού και Στέμματος θεωρείται ως σημάδι νίκης. Η χρήση του στην απόκτηση των νικητών στα ελληνικά παιχνίδια αναφέρεται άμεσα στο 1 Κορινθίους 9:25.Ποτέ οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν απέδωσαν"τιμητική λατρεία" και προσκύνηση το όργανο θανάτου του Ιησού Χριστού,όπως κάνει όλος ο υπόλοιπος χριστιανικός κόσμος.Απλά το είχαν ως σύμβολο, έμβλημα.

   Παρόμοια βιβλική βάση φαίνεται για το σχεδιασμό του Ηλιακού Δίσκου, ο οποίος αν και αρχαίας καταγωγής, έγινε δημοφιλής στις αρχές του εικοστού αιώνα και υιοθετήθηκε ακόμη και από έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων. Οι Σπουδαστές της Γραφής το πήραν ως ένα κατάλληλο σύμβολο για να απεικονίσουν τα γεγονότα που αναμένεται να συμβούν στην αρχή της Χιλιετούς Βασιλείας του Χριστού: «Καὶ ἀνατελεῖ ὑμῖν τοῖς φοβουμένοις τὸ ὄνομά μου ἥλιος δικαιοσύνης καὶ ἴασις ἐν ταῖς πτέρυξιν αὐτοῦ, καὶ ἐξελεύσεσθε καὶ σκιρτήσετε ὡς μοσχάρια ἐκ δεσμῶν ἀνειμένα.»(Μάλαχίας 4:2), αναφερόμενος στο ρόλο του Μεσσία ως τον νέο κυβερνήτη της γης στην Βασιλεία του Θεού, ώστε να φέρει ευλογίες σε όλες τις οικογένειες της γης. Για ένα χρονικό διάστημα που ξεκίνησε το 1911, ο φτερωτός δίσκος χρησιμοποιήθηκε ως σχέδιο στα καλύμματα της σειράς βιβλίων Γραφικαί Μελέται, αλλά είναι βέβαιο ότι δεν είχε ποτέ προβλεφθεί καμία αναφορά στον αρχέγονο θεό του Ήλιου του Αιγύπτου.

Οι έξι τόμοι των Γραφικών Μελετών του Καρόλου Ρώσσελ


Ο πάστορας Ρώσσελ ήταν πάντα σταθερά αντίθετος σε όλες τις μορφές αποκρυφισμού, όπως θα αναλυθεί λεπτομερέστερα στο θέμα για την Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας την οποία θεωρούσαν οι Σπουδαστές της Γραφής ως απόδειξη του θείου σχεδίου των αιώνων. Ο Πάστορας Ρώσσελ δεν χρησιμοποίησε ποτέ συνειδητά κανένα μυστικό σύμβολο στη διακονία και τις διδασκαλίες του.

ΤΑ ΠΕΡΙ ΠΥΡΑΜΙΔΟΣ

    Ένα κείμενο της Αγίας Γραφής που χρησιμοποιήθηκε από τον αδελφό Ρώσσελ για να υποστηρίξει την άποψη ότι η Μεγάλη Πυραμίδα είναι θεϊκής προέλευσης είναι το Ησαϊας 19:19,20 «Εκείνη την ημέρα θα υπάρχει ένα θυσιαστήριο στον Ιεχωβά στη μέση της γης της Αιγύπτου και ένας πυλώνας στα σύνορα στον Ιεχωβά. Και θα είναι ένα σημάδι και μια μαρτυρία προς τον Ιεχωβά των δυνάμεων στη γη της Αιγύπτου. επειδή θα φωνάξουν προς τον Ιεχωβά εξαιτίας των καταπιεστών, και θα τους στείλει έναν σωτήρα και έναν υπερασπιστή και θα τους σώσει ». Με μια έξυπνη σειρά γραμμών πολλοί Σπουδαστές της Γραφής, όχι μόνο ο Ρώσσελ,  επιχείρησαν να δείξουν πώς η Μεγάλη Πυραμίδα ήταν τόσο στη μέση της γης της Αιγύπτου όσο και στα σύνορά της.Παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ανεικονική της κατανομή αλλά και ότι αριθμούσε 144000 επίπεδα πλινθοδομής κάτι που παρέπεμπε στους 144000 χρισμένους αγίους της Αποκάλυψης (Αποκ 14:1) που θα συγκυβερνούσαν με τον Χριστό. Αλλά καμία κυριολεκτική δομή δεν θα μπορούσε κυριολεκτικά να είναι τόσο στο μέσον όσο και στα σύνορα μιας κυριολεκτικής γης.

  Βλέποντας το φαιδρόν, οι Σπουδαστές της Γραφής απέρριψαν αυτήν την εξήγηση την. Όμως γιατί ρωτούν πολλοί ο τάφος του Ρώσσελ "είναι πυραμίδα"; Έχει κάποιο συμβολισμό που συνδέεται με την μασονία εφόσον η πυραμιδολατρεία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και στον ελευθεροτεκτονισμό;

  Η έννοια της "πυραμίδος" στο μυαλό του Ρώσσελ δεν είχε καμία σχέση με αυτό που οι αποκρυφιστές πίστευαν.Αν και ενδέχεται να γραφεί ένα άλλο άρθρο σε σχέση με αυτό, διαβάζουμε εδώ το τι πίστευε πράγματι ο Πάστορας

  «Η μετά τού Κυρίου Ιησού ενότης μας, ως μελών τού Χριστού, τής κεχρισμένης ομάδος, πολύ προσφυώς εξεικονίζεται δια τού σχήματος τής πυραμίδος. Ο επί τής κορυφής λίθος είναι, αυτός καθ’ εαυτόν, μία τελεία πυραμίς. Άλλοι λίθοι δύνανται να εποικοδομηθούν υπ’ αυτόν. Εάν δε συμφωνούν και ανταποκρίνονται προς όλες τις χαρακτηριστικές γραμμές τού ακρογωνιαίου αυτού λίθου, το σύνολον θα είναι τελεία πυραμίς. Πόσο λαμπρά εξεικονίζει τούτο την θέσιν μας ως μελών ‘τού Σπέρματος’ – ‘τού Χριστού’. Ενωμένοι και με πλήρη συμφωνία προς την Κεφαλήν μας, εμείς, ως ζώντες λίθοι, είμεθα πλήρεις, τέλειοι. Χωρισμένοι απ’ αυτού, είμεθα μηδέν». (Το Σχέδιον των Αιώνων, Αγγλ.έκδ.1886, σελ.82, Ελλ.έκδ.1916, σελ.90, καθώς και Σκοπιά Σεπτέμβριος 1881, άρθρο: ‘The Crist of God’, σελ.103)

  Ο Ρώσσελ λοιπόν παρομοιάζει όσους ανήκουν στους αναγεννημένους πιστούς με το σχήμα μιας τέλειας πυραμίδος,με ενωμένους τους λίθους της σε μία κεφαλή,τον "ακρογωνιαίο λίθο" ,τον Χριστό. Θεώρησε ότι η Πυραμίδα της Γκίζας ίσως έδινε κάποιο πρότυπο ή αποτελούσε και η ίδια έναν τύπο ως προς αυτό.Λανθασμένη η άποψή του αλλά ως κίνητρο που πήγαζε από την βαθιά θρησκευτική του ευλάβεια ήταν πράγματι αξιοθαύμαστο και ευλογημένο.To ίδιο συνέβη και με τις άλλες διδασκαλίες του Ρώσσελ και της Σκοπιάς, όπως το όνομα Ιεχωβά,το μάτι του Παντεπόπτη Θεού,οι Πλειάδες- όλα αυτά απαντούν στους Μασόνους, τους Ρωμαιοκαθολικούς,τα διαφόρων ειδών προτεσταντικά δόγματα και επίσης ΚΑΙ στην ορθόδοξη Εκκλησία, της οποίας αρκετά σύμβολα φαίνονται ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ μασονικά από τα άλλα δόγματα (βλέπε τελευταία ενότητα)

  Στην θεωρία και στο μυαλό του Ρώσσελ, όλες αυτές οι έννοιες είναι διαφορετικές και προσαρμόζονται σε θεία πρότυπα της Βίβλου. Το ότι χρησιμοποιεί κάποιος κάτι κοινό με εμένα αλλά με τελείως διαφορετική σημασία , δεν σημαίνει κατά ανάγκην ότι ταυτίζομαι μαζί του!Αλλιώς όλα τα χριστιανικά δόγματα που πρεσβεύουν πίστη στην Βίβλο θα πρέπει να ήταν και εκείνα μασονικά επειδή την Βίβλο χρησιμοποιούν πολύ καλά στις τελετουργίες μύησής τους ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΣΟΝΟΙ!Ούτε φυσικά θα έκανε την Βίβλο να χαρακτηρισθεί ως "μασονικό έντυπο"!


Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΟΛΟΥ ΡΩΣΣΕΛ


   Οκτώβρης 1916. Θάνατος Ρώσσελ σε περιοδεία κηρύγματος του Ευαγγελίου. Ταφή στο κοιμητήριο που έχει μερίδα η Εταιρεία Σκοπιά.Πολλοί αντίδικοι και εχθροί των Μαρτύρων του Ιεχωβά έχουν διαδώσει δύο ειδών ψεύδη για την ταφή του Πάστορα Ρώσσελ. Πρώτον, ότι ο τάφος του είναι κάτω από πυραμίδα που απεικονίζει "διάφορα μασονικά σύμβολα" και επίσης  ότι ο Ρώσσελ ετάφη σε μερίδα του νεκροταφείου των Μασόνων επειδή απέναντι από αυτό υπάρχει ένα μεγάλο μασονικό κέντρο.


Πιστοί Σπουδαστές της Γραφής ετοιμάζουν τον τάφο για το νεκρό σώμα του Ρώσσελ


  Τίποτα πιο γελοίο από αυτές τις ανοησίες δεν ισχύει φυσικά!Ο Ρώσσελ,όπως δείχνει και η παραπάνω φωτογραφία-ντοκουμέντο της εποχής, δεν θάφτηκε κάτω από μια πυραμίδα. Ιδού ο πραγματικός τάφος του Καρόλου Ρώσσελ

   
O Tάφος του Καρόλου Ρώσσελ που τον περιγράφει ως "Άγγελο της Εκκλησίας της Λαοδίκειας"
 
    Ο Ρώσσελ πέθανε στις 31 Οκτωβρίου 1916,όπως ειπώθηκε και θάφτηκε σε κανονικό τάφο. Το 1919, περισσότερο από 2 χρόνια μετά το θάνατό του, η Εταιρεία Σκοπιά κανόνισε την ανέγερση κοντά στον τάφο του, ένα πυραμιδικό μνημείο, από το σεβασμό για την βιβλική σημασία που ο Ρώσσελ απέδωσε στην πυραμίδα.Ο Γεώργιος Τσιμπιρίδης, σφοδρός πολέμιος των Μαρτύρων του Ιεχωβά έγραψε σε άρθρο του τα εξής σε σχέση με αυτό

 "Ο λόγος δε που ηγέρθη το συγκεκριμένο μνημείο (το οποίο είχε εγκρίνει ακόμη και ο ίδιος ο Russell), δεν είναι ότι η Οργάνωση ήθελε να «διαφημίσει» κάποια δήθεν Μασονική ιδιότητα αυτής ή τού ιδρυτού της, αλλά για να υποδείξει εις τούς επισκέπτες (με το πυραμοειδές αυτό μνημείο που την αντιπροσώπευε) το τμήμα τών 275 ατομικών τάφων το οποίο κατέχει εις το Rosemont United Cemeteries, εις το νεκροταφείο δηλαδή που ευρίσκεται 5 μίλια Βόρεια τού Pittsburgh"
(Βλέπε άρθρο Γ.Τσιμπιρίδη "Ήταν πράγματι Μασόνος ο ιδρυτής τών Σπουδαστών τής Γραφής Charles Russell;" )

Διαβάζουμε ακριβέστερα σε ένα παλιό έντυπο της Οργάνωσης των Μαρτύρων τα εξής:

  «Εις το ακριβές κέντρο τού χώρου ταφής τού Μπεθελ θα εγερθεί διαγωνίως το Πυραμιδικού Σχήματος Μνημείο όπως σχεδιάσθηκε από τον Αδελφό Μπονέτ, και είχε γίνει αποδεκτό από τον αδελφό Ρώσσελ ως το πιο ταιριαστό έμβλημα για ένα διαρκές μνημείο επάνω εις τον χώρο ταφής τής Εταιρίας». (Souvenir Report of the Bible Student’s Convention, Pittsburgh, Pa, January 2-5, 1919, σελ.7)



 
   Εντός της Πυραμίδας δεν ήταν το πτώμα του εκλιπόντος Πάστορα Ρώσσελ, όπως ανοήτως πολλοί πιστεύουν και δολίως άλλοι διαδίδουν.Διαβάζουμε:

  «Μέσα εις το κτίσμα, εγκλεισμένο μέσα εις έναν κύβο από γρανίτη, θα είναι ένα σφραγισμένο μεταλλικό κουτί εντός τού οποίου θα είναι μία πλήρης σειρά Γραφικών Μελετών σε βιβλιοδεσία Karatol, ο Πύργος-Μνημείο και ένα (σημ. αντίτυπο) από κάθε φυλλάδιο, φωτογραφίες τού Πάστορος Russell, ένα αντίγραφο τού Καταστατικού Χάρτου τής Εταιρίας[εννοείται η Εταιρία Σκοπιά] , και πολλά άλλα πράγματα που θα έχουν ενδιαφέρον για τούς ανθρώπους που σε κάποιο μελλοντικό χρόνο ίσως ανοίξουν την πυραμίδα και τα βρούνε».(Souvenir Report of the Bible Student’s Convention, Pittsburgh, Pa, January 2-5, 1919)

  Μήπως υπάρχουν σε αυτό το μνημείο "αποκρυφιστικά σύμβολα" ή ειδωλολατρικά μηνύματα των "Μασόνων"; Στο προσχέδιο της πυραμίδος βλέπουμε ακριβώς τι υπάρχει.

 

     Όπως διακρίνεται στην άνω φωτογραφία,τα σύμβολα της πυραμίδος είναι μια ανοιχτή Βίβλος, το δαφνόσταυρο (που είπαμε τι σημαίνει στην ορολογία του Ρώσσελ) και τα λόγια "Νεκροί εν Χριστώ,Αναστημένοι εν Χριστώ". 

  "Ένας χώρος της Βίβλου που χωρίζεται για τους Πίλγκριμς [επισκόπους περιοχής] -όλα σε ένα τεράστιο διάστημα των σαράντα οκτώ, και έτσι όλα τα ονόματά τους θα εμφανιστούν στην ίδια Βίβλο....Πάνω από τις Βίβλους θα υπάρχουν χώροι για επιγραφές στο σύνολό τους, WTB & TS, IBSA, "Νεκρό με τον Χριστό", "Αναστημένοι με τον Χριστό" κ.λπ. Και πάνω από αυτούς ο Σταυρός, το Στέμμα και το Στεφάνι, και ολόκληρο το πάνω μέρος με την κορυφαία πέτρα, γυαλισμένο - το σχήμα του θα  είναι φυσικά πυραμιδικό"(Souvenir Report of the Bible Student’s Convention, Pittsburgh, Pa, January 2-5, 1919)

  Συνεπώς το ταφικό μνημείο δεν θα ήταν μόνο για τον Ρώσσελ αλλά και για όλους εκείνους τους αναγεννημένους Χριστιανούς που θα ακολουθούσαν στον θάνατο ως νικητές με τον Χριστό. Τα ονόματά τους τυπικά θα γράφονταν σε εκείνες τις ανοιχτές βίβλους ως ενθύμημα για τους νεωτέρους.

ΤΟ MAΣΟΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ Κ.ΡΩΣΣΕΛ

   Κάποιοι στην προσπάθειά τους να κατατάξουν τον εκλιπόντα και αγαπητό Πάστορα στις "μασονικές τάξεις" και μάλιστα ..."του 33ου βαθμού!!!" (ναι η ανθρώπινη ανοησία φτάνει να χτυπάει τέτοιο κόκκινο...) ανέπτυξαν το επιχείρημα ότι ούτως η άλλως ΔΙΠΛΑ από τον τάφο του Ρώσσελ υπάρχει ένα μεγάλο μασονικό κέντρο!Και έχουν δίκιο σε αυτό....αλλά...ΠΟΣΟ άραγε;;;;

   
Το Μασονικό κέντρο είναι το μεγάλο κτήριο απέναντι από την πυραμίδα
   Ο Ρώσσελ δεν είναι θαμμένος σε μασονικό ναό. Υπάρχει ένα Τεκτονικό Κέντρο κοντά στο νεκροταφείο , αλλά η εγγύτητά του δεν είχε καμία σχέση με την επιλογή της τοποθεσίας για την κηδεία τουΡώσσελ, καθώς το Μασονικό αυτό κέντρο κατασκευάστηκε  το 1996, δηλαδή 80 χρόνια μετά το θάνατο του Ρώσσελ!!! Την εποχή της ταφής του Ρώσσελ, η γη ανήκε στην Καθολική Εκκλησία.Οι παρακάτω εικόνες, τόσο στο επίπεδο του εδάφους όσο και στον δορυφόρο, δείχνουν ότι το Τεκτονικό Κέντρο δεν υπήρχε μέχρι το 1996.

 

                      Δορυφορικές εικόνες που συγκρίνουν την περιοχή μεταξύ 1993 και 2015.


   Όσοι φωνασκούν ότι ο Κάρολος Ρώσσελ ήταν "μασόνος" λόγω μιας υποτιθέμενου πυραμιδοειδούς τάφου και ένος Μασονικού Κέντρου,πρέπει να Σ Ω Π Α Σ Ο Υ Ν  για πάντα, μια και καλή!Είναι ψεύτες με πατέντα!

  ΕΔΩΣΕ Ο ΡΩΣΣΕΛ ΟΜΙΛΙΑ ΣΕ ΤΕΚΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΜΑΣΟΝΟ;
   
   Ο Ρώσσελ έδωσε ομιλίες σε πολλά μέρη. Το 1913 έδωσε μια ομιλία σε μασονικό ναό σε ένα ακροατήριο που περιλάμβανε πολλούς Ελευθεροτέκτονες,για να τους ελκύσει στην χριστιανοσύνη. Δεν είναι απαραίτητο κάποιος να είναι μασονός για να εισέλθει σε μασονικό ναό ή για να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις για εκδηλώσεις. Μπορεί να  εισέλθει σε ένα Τεκτονικό ναό και  να δει όλα τα χρησιμοποιούμενα σύμβολα. Ο μεγάλος μασονικός ναός του Πίτσμπουργκ έχει μέρος της ιστοσελίδας του αφιερωμένο σε εκδηλώσεις, όπως γάμους, στο Κέντρο.
     
   Αυτή η ομιλία, όταν την διαβάζει προσεκτικά στο πλήρες νόημά της, δείχνει ότι ο Ρώσσελ  προσπαθούσε να χρησιμοποιήσει ό, τι γνώριζε για τον Τεκτονισμό για να κάνει παραλληλισμούς μεταξύ των συμβόλων του με την ερμηνεία  στην Βίβλο.'Εμοιαζε ξεκάθαρα με την προσέγγιση του Αποστόλου Παύλου  με τον Απόστολο Παύλο, ο οποίος είπε στο 1 Κορινθίους 9: 19-23:

     "Διότι ελεύθερος ων πάντων εις πάντας εδούλωσα εμαυτόν, διά να κερδήσω τους πλειοτέρους· και έγεινα εις τους Ιουδαίους ως Ιουδαίος, διά να κερδήσω τους Ιουδαίους· εις τους υπό νόμον ως υπό νόμον, διά να κερδήσω τους υπό νόμον·εις τους ανόμους ως άνομος, μη ων άνομος εις τον Θεόν, αλλ' έννομος εις τον Χριστόν, διά να κερδήσω ανόμους· έγεινα εις τους ασθενείς ως ασθενής, διά να κερδήσω τους ασθενείς· εις πάντας έγεινα τα πάντα, διά να σώσω παντί τρόπω τινάς. Κάμνω δε τούτο διά το ευαγγέλιον, διά να γείνω συγκοινωνός αυτού".

   Ο Ρώσσελ προσπαθούσε να μεταμφιέσει τον εαυτό του να μοιάζει με Μασόνο για να κερδίσει τους Μασόνους στον Χριστό, παραδεχόμενος όμως ότι γνώριζε λίγα για τον Τεκτονισμό.Για παράδειγμα,  ο Ρώσσελ κάλεσε τους Μασόνους ως "δόγμα", πράγμα που εκείνοι αρνούνται!Πώς θα μπορούσε λοιπόν να είναι μέλος τους;

    «Η μασονία δεν είναι θρησκεία ούτε υποκατάστατο της θρησκείας, αλλά απαιτεί από τα μέλη της μια πίστη στο Θεό ως μέρος της υποχρέωσης κάθε υπεύθυνου ενήλικου, αλλά δεν υποστηρίζει καμία θρησκευτική πίστη ή πρακτική. Οι τεκτονικές τελετές περιλαμβάνουν τις προσευχές, για να επιβεβαιώσουμε την εξάρτηση του κάθε ατόμου από το Θεό και να επιδιώξουμε την θεία καθοδήγηση.Η μασονία είναι ανοιχτή στους ανθρώπους κάθε πίστης, αλλά η θρησκεία δεν μπορεί να συζητηθεί σε συναντήσεις των μασόνων ». (Μασονικές Αρχές 26 Απριλίου 2017, βλέπε σύνδεσμο  http://www.msana.com/religion.asp  )

 Τουναντίον ο Ρώσσελ ανέφερε,δείχνοντας την άγνοιά του για τον μασονισμό:

"Ως χριστιανοί, μαθητές της Αγίας Γραφής από όλες τα δόγματα, φαίνεται ότι έχουμε κάτι στην πίστη μας που είναι σε συμπάθεια και αρμονία με κάθε ονομασία, σε όλο τον κόσμο." Οι φίλοι μας οι Πρεσβυτεριανοί μιλούν για την εκλογή-Εμείς μιλούμε περισσότερο!  Μιλούν οι φίλοι μας για το δόγμα της δωρεάν χάριτος; Εμείς περισσότερο! ...Οι Μασόνοι φίλοι καταλαβαίνουν κάτι για το Ναό και είναι Ιππότες του Ναού και ούτω καθεξής;Ε, εμείς περισσότερα"

 Η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί την μασονία "θρησκεία" επίσης- παρ' όλο που ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ θρησκεία κατά ουδένα τροπον! Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος τον Οκτώβριο του 1996 την θωρεί «παγανιστική θρησκεία» ασυμβίβαστη με το χριστιανισμό και τη χαρακτηρίζει «ως αντίχριστον σύστημα» (Περ. Εκκλησία 73(1996), σσ. 673-674). 


"ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟΣ ΜΑΣΟΝΟΣ..."


   Πουθενά στο κήρυγμα που παρατίθεται στο CONVENTION REPORT στην σελίδα 539  ο Ρώσσελ είπε ότι είναι ΜΑΣΌΝΟΣ. Εάν διαβάσουμε ολόκληρο το κήρυγμα του Ρώσσελ θα δούμε ότι  ήταν για το «Ναό του Θεού» σε μια αίθουσα που είχε ενοικιαστεί από τους Τεκτονες και για να βρει κοινή βάση όπως ο Απόστολος Παύλος με τους Αθηνάιους χρησιμοποίησε την ορολογία τους. 

   Δεν είπε απλά "I'm a free and accepted Mason"(Είμαι ένας ελεύθερος και αποδεκτός Μασόνος) όπως πονηρά κρύβουν το άλλο μισό της πρό τασης που λέει "But NOT just after the style of our masonic.."(αλλά όχι με τον τρόπο που οι  Μασόνοι [είναι]) εκφράζοντας την ανωτερότητα του "τάγματος" της αληθινής Εκκλησίας. Μάθε να διαβάζεις ΟΛΕΣ τις πηγές και όχι ο,τι σου σερβιρουν στα "αντιαιρετικά" sites .Ο Κάρολος Ρώσσελ ποτέ δεν υπήρξε μασόνος.Καταδίκασε την μασονία μέσα από όλα τα συγγράμματά του.

   Μήπως ήξερε τους μυστικούς μασονικούς χαιρετισμούς;Κάποιοι το ισυρίζονται διαστρεβλώνοντας για μια φορά το νόημα των λόγων του,παραθέτωντας από την άνωθεν ομιλία τα εξής
 
    "Πολλοί Μασόνοι  σφίγγουν τα χέρια μαζί μου και μου δίνουν ό, τι γνωρίζω είναι η λαβή τους.."

 Ας δούμε ΟΛΟ το νόημα του κειμένου από το οποίο οι "ευφυείς" αποκόπτουν την παραπάνω φράση.
 
   "Παρόλο που δεν υπήρξα ποτέ Μασόνος, έχω ακούσει ότι στην μασονία έχουν κάτι που δείχνει πολύ προσεκτικά όλα αυτά ... Συχνά αναρωτήθηκα πού βρήκαν τόσα πολλά από τα μυστικά της Υψηλής και Αποδεκτής Τάξης ... Εκτός αυτού, οι Τέκτονες φίλοι μας έχουν μεγάλο πρόβλημα στη διαφυγή των μυστικών τους, αλλά ο Θεός στη μεγάλη "Μυστική Του Εταιρεία" το έχει καθορίσει έτσι ώστε να μπορείτε να πείτε όλα όσα σας αρέσουν και ο άλλος να μην μπορεί να το καταλάβει εκτός αν έχει το κλειδί .... Επομένως, επαναλαμβάνω αυτό που είπε ο Ιησούς για τους όρους συμμετοχής...Δεν ξέρω αν είμαστε όλοι μέλη αυτής της τάξης [σημ.της Εκκλησίας] ή όχι. Ξέρετε ότι η οργάνωσή μας είναι τόσο μυστική ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον πάντα. Δεν είναι υπέροχο; Το βρίσκω αυτό και με τους Μασόνους. Πολλοί Μασόνοι  σφίγγουν τα χέρια μαζί μου και μου δίνουν ό, τι γνωρίζω είναι η λαβή τους, αλλά δεν με γνωρίζουν σαν έναν Μασόνο. Κάτι που κάνω φαίνεται να είναι το ίδιο με τους Μασόνους, αν και δεν ξέρω τι είναι, αλλά μου δίνουν πολλές φορές χειραψίες και τους δίνω πίσω[το χέρι μου], τότε τους λέω ότι δεν ξέρω τίποτα γι 'αυτό εκτός από λίγες χειραψίες που έρχονται σε με φυσικά. "

  Βλέπουμε πως ακόμη μια φορά οι εχθροί αυτού του πιστού Χριστιανού ευαγγελιστή διαστρεβλώνουν την Αλήθεια για να ρίξουν στάχτη στα μάτια αφελών...Ο Κάρολος Ρώσσελ όχι μόνο λέει ότι δεν ξέρει τι κάνουν οι Μασόνοι αλλά ΕΥΘΕΩΣ αρνείται ΚΑΘΕ ανάμειξη μαζί τους!


ΤΙ  ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΑΡΟΛΟΥ ΡΩΣΣΕΛ

  Σημαντικοί ερευνητές της ιστορίας των μαρτύρων του Ιεχωβά, συμπεριλαμβανομένου και του καθηγητή ιστορίας James Penton (πρώην Μάρτυρα του Ιεχωβά και εχθρού της Εταιρείας Σκοπιά), καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο Ρώσσελ δεν ήταν Μασόνος (Βλέπε  Apocalypse Delayed: The Story of Jehovah's Witnesses, Third Edition, σελίδες 64 and 415).

  Στο βιβλίο τους Μια ξεχωριστή ταυτότητα:Οργανωτική ταυτότητα μεταξύ των αναγνωστών της Σκοπιάς:1870-1887, οι ερευνητές  B.W. Οι Schulz και R.M. de Vienne γράφουν μετά από ενδελεχή μελέτη των ντοκουμέντων:

  "Ο Κάρολος Ρώσσελ είχε γνωστούς που ήταν οι ίδιοι μασόνοι..Οι απλές φιλίες  δεν υποδεικνύουν  την συμμετοχή σε κάποια ομάδα. Βρείτε μια λίστα [μασονικών] μελών με το όνομα του Ρώσσελ σε αυτή. Αυτό θα ήταν το καλό και στέρεο αποδεικτικό στοιχείο. Παρουσιάστε αυτό σε εμάς και θα αναθεωρήσουμε αυτό το βιβλίο. Διαφορετικά, σταματήστε να είστε ηλίθιοι!
  Ο Ρώσσελ έκανε κάποιες ομιλίες [κηρύγματα]στους Μασόνους. Αυτές αποκόπτονται από το νόημά τους  και οι παραπομπές αλλοιώνονται [από εχθρούς του Ρώσσελ και των Μαρτύρων]. Τα σχόλια του Ρώσσελ αντικατοπτρίζουν την άποψη των έξω περί μασονισμού...Εφόσον δεν υπάρχουν πραγματικά αποδεικτικά στοιχεία ότι ήταν μασονός,τότε πρέπει να απορρίψουμε αυτόν τον ισχυρισμό. Ακόμη και αν μπορούσαμε να βρούμε εύκολα το όνομά του σε κατάλογο μελών, θα έπρεπε να αποδείξουμε μια μεγάλη μασονική συνωμοσία. Αυτό είναι το υλικό των δευτεροκλασάτων  ταινιών περιπέτειας, όχι της ιστορίας.Έχουμε ήδη φέρει αυτό την δυσάρεστη φήμη στο τέλος της! Σίγουρα κάποιοι που διαβάζουν αυτό το βιβλίο δεν θα απελευθερώσουν την κατανόησή τους σε μια θεωρία συνωμοσίας που τους δίνει κάποια αίσθηση αυτοπεριορισμού ή κατοχής εσωτερικής γνώσης, αλλά οι [μασονικοί]κατάλογοι μελών των Pittsburgh και  στο Allegheny είναι εύκολο να βρεθούν. Δείξτε το όνομά του[Ρώσσελ] σε μία από αυτές τις λίστες " ( A Separate Identity: Organizational Identity Among Readers of Zion's Watch Tower: 1870-1887, B.W. Schulz and R. M. de Vienne, σελ.340)


ΕΧΘΡΟΙ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ


   Η Barbara Anderson, που κάποτε ήταν Μάρτυς τού Ιεχωβά από το 1954-1997 και εργάστηκε στον Οίκο Μπέθελ της Αμερικής (τώρα είναι αποστάτις και σφοδρή εχθρά των Μαρτύρων) όπως η ίδια ανακοίνωσε στις 23/09/2005, έστειλε επιστολή στην Στοά Αρχαίου Σκωτικού Τύπου τού Pittsburgh στην Pennsylvania από την οποία ζήτησε πληροφορίες εάν ο Ρώσσελ ή ο πατέρας του, Joseph Lytel Russell ή ο θείος του, Charles Tays Russell, υπήρξαν Μασόνοι . Η απάντηση που έλαβε ήταν η εξής:

  «Κατόπιν έρευνας των αρχείων μας, διαπιστώσαμε ότι οι τρεις Ρώσσελ δεν υπήρξαν μέλη τής οργανώσεώς μας...ο Κάρολος Τέηζ Ρώσσελ  δεν υπήρξε Ελευθεροτέκτων της Pennsylvania. Ούτε εμφανίζεται (καταγεγραμμένος) εις τα αρχεία τής Αγγλίας ή τής Ιρλανδίας"

 ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΜΑΣΟΝΟΙ

  Είναι γνωστό τοις πάσι ότι οι Μασόνοι μόνον μετά θάνατον αποκαλύπτουν την Μασονική ιδιότητα των μελών τους. Τι είπαν οι  ίδιοι οι Μασόνοι για τον Κάρολο Ρώσσελ;

  "Δεν υπάρχει καμία αξιόπιστη απόδειξη ότι ο Κάρολος Ρώσσελ, ο ιδρυτής της πίστης των Μαρτύρων του Ιεχωβά, ήταν Μασόνος...Σε τελική ανάλυση,όσοι επιχειρούν να καταδικάσουν τον Ρώσσελ βασιζόμενοι στην υποτιθέμενη μασονική ιδιότητα, ... Ο Ρώσσελ δεν αναφέρεται σε κανένα μασονικό έργο αναφοράς..." (masonicinfo.com/famousnon)

   Υπάρχουν πολλοί γνωστοί και διάσημοι Μασόνοι. Σε αντίθεση με τον Ρώσσελ, υπάρχουν άφθονες αποδείξεις ότι ήταν στο κίνημα αυυτό.Δύο γνωστοί θρησκευτικοί ηγέτες που ήταν Μασόνοι ήταν ο Γουίλιαμ Μίλλερ («πατέρας» του Κινήματος των Αντβεντιστών) και ο Τζόζεφ Σμιθ, ιδρυτής της Εκκλησίας του Ιησού Χριστού των Αγίων των Τελευταίων Ημερών - των Μορμόνων.Τουλάχιστον 14 Πρόεδροι των ΗΠΑ ήταν Μασόνοι όπως οι Garfield, William McKinley, Θεόδωρος Ρούσβελτ, Γουίλιαμ Χάουαρντ Ταφτ, Γουόρεν Γκάρντι Χάρντιγκ, Φράνκλιν Δ. Ρούσβελτ, Χάρι Σ. Τρούμαν, Τζέραλντ Φορντ.

 
Πρόεδροι της ΗΠΑ που ήταν Μασόνοι



     Ο τρόπος για να επιβεβαιώσετε ένα πρόσωπο ως Μασόνο είναι να ελέγξετε τα καταστατικά τους. Δεδομένου ότι ο Κάρολος Ρώσσελ δεν μπορεί να βρεθεί σε κανένα κατάλογο,οι ιστορικοί συμφωνούν ότι δεν ήταν Μασόνος. Οι ίδιοι οι Μασόνοι, επίσης, αρνούνται ότι ο Ρώσσελ ήταν ένας από αυτούς ενώ από την άλλη μεριά υπάρχουν πολλοί ισχυροί και διάσημοι άνθρωποι που ήταν Ελευθεροί Τέκτονες, όπως οι Πρόεδροι των Ηνωμένων Πολιτειών και  θρησκευτικοί ηγέτες, των οποίων η συμμετοχή τους δεν είναι μυστική.
   

Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

 
   Η  λεγόμενη ορθόδοξη εκκλησία πάντα έθρεφε τέτοιες φήμες και "λέκιαζε" την φήμη και υπόληψη τιμίων ανθρώπων. Στην περίπτωση του Καρόλου Ρώσσελ έπραξε το ίδιο , εκμεταλλευόμενη,όπως και άλλοι, ότι ο  Ρώσσελ  ήταν νεκρός και τουτέστιν δεν θα έκανε ποτέ μήνυση για σπίλωση προσωπικότητας ή συκοφαντική δυσφήμιση. Ως εκ τούτου στρατολογήθηκαν άθλιοι προπαγανδιστές, ανδρείκελα του ψεύδους, όπως θεολόγοι, κληρικοί, πρώην Μάρτυρες "μετανοούντες" και πάσης φύσεως αυτόκλητοι ερευνητές των οποίων δουλειά είναι μία -  η απομάκρυνηση των ανθρώπων από τις αλήθειες της Αγίας Γραφής και η παράλληλη σπίλωση της ηθικής προσωπικότητος των αληθινών ακολούθων του Κυρίου ,όπως ο Πάστορας Ρώσσελ, οι οποίοι κήρυξαν το Ευαγγέλιον και δεν έκρυψαν το ψεύδος της αποστασίας των μεγάλων δογμάτων, όπως εκείνα της "ορθόδοξης" εκκλησίας ή αλλιώς της νικαιανής αιρέσεως, ιδρυθείσης το 325μΧ από τον αποστατικό κλήρο και τον αιμοσταγή Αυτοκράτορα Κωνσταντινο.

   Εις το βίντεο της εκπομπής "Χωρίς Αναισθητικό" του κ. Τράγκα ο τότε εντεταλμένος της Ιεράς Συνόδου Αντώνιος Αλεβιζόπουλος ερωτήθη εάν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είχαν σχέση με την μασονία και , όντας καταφατικός ανέφερε ότι αυτό "δείχνει η έρευνα" , ψευδόμενος μάλιστα ότι το βιβλίο "Διαγγελείς της Βασιλείας του Θεού" ,του ιστορικού βιβλίου των Μαρτύρων του Ιεχωβά είχε αποσυρθεί (https://www.youtube.com/watch?v=YFlehwg8Ffw&t=89s)και είπε ότι ο Ρώσσελ έδωσε ομιλία στην μασονική στοά ως τέκτων, λέγοντας μάλιστα και τον Χριστό τέκτονα! Άλλοι απεχθείς ψεύτες ακολουθούν το ίδιο παράδειγμα εδώ και χρόνια. Και ερχόμεθα στο προκείμενο- ΠΟΣΟ αθώοι είναι τέτοιου είδους άτομα και πόσο αθώα είναι η "ορθόδοξη" εκκλησία στο κάτω κάτω που τους προβάλλει ;

    Δυστυχώς οι ορθόδοξες εκκλησίες έχουν προσεταιρισθεί όχι μόνον ένα ή δύο αλλά ΠΛΕΙΣΤΑ μασονικά σύμβολα με τα οποία διακοσμούν τους ναούς τους ,έχοντας το θράσος και την αναίδεια να ομιλούν κατά άλλων θρησκευτικών δογμάτων.Ένα πασίγνωστο μασονικό σύμβολο είναι ο οφθαλμός εντός του ακτινοβολούντος τριγώνου που στην μασονική θεώρηση σημαίνει την παρουσία του Παντεπόπτη Θεού. Το σήμα αυτό υπάρχει εντός του αμερικανικού δολλαρίου, εφόσον πλείστοι όπως δείξαμε των πατέρων του αμερικανικού έθνους ήταν μασόνοι ή επηρεασμένοι από την φιλοσοφία τους.Ιδού ένα παράδειγμα

                     
Ο "μασονικός οφθαλμός" διακρίνεται στην πυραμίδα στα αριστερά ,στο επάνω μέρος

 Η "ορθόδοξη" εκκλησία έχει ενστερνιστεί την ίδια φιλοσοφία και διακόσμηση σε διαφόρους ναούς της (εκτός βέβαια από τα ειδωλολατρικά σύμβολα του παγανισμού τα οποία έχει και  χρησιμοποιεί!)

 
Μασονικός οφθαλμός στον Ναό της Παναγίας Ελευθερώτριας στο Διδυμότειχο(βλέπε http://chris-sofos.blogspot.com/2016/03/blog-post_18.html  για άλλα σύμβολα μασονίας στον ίδιο ναό!)
       
Μασονικός Οφθαλμός στο Άγιο Όρος


                       
Ιερείς με μασονικό οφθαλμό επάνω στην πύλη εντός του τριγώνου(απόσπασμα από λειτουργία)


   Πλην των συμβόλων βέβαια,  η ορθόδοξος εκκλησία έχει και κάτι άλλο που την βαρύνει βαθύτατα - η μασονική ιδιότητα κάποιων ιεραρχών της ως επίσημα μέλη του τεκτονισμού! Ενώ στην περίπτωση του Καρόλου Ρώσσελ το όνομά του δεν βρίσκεται Π Ο Υ Θ Ε Ν Α , σε καμία λίστα για να δηλώσει την μασονική του ταυτότητα, αυτό ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ με ΑΝΩΤΑΤΟΥΣ ιεράρχες της ορθοδόξου Εκκλησίας!Σε ποιο επίπεδο; Σε επίπεδο Πατριάρχου!Και όχι του νυν Πατριάρχου αλλά του Πατριάρχου Αθηναγόρα (1886-1972) ,του οποίου η μασονική ιδιότης δεν αμφισβητείται κύριοι της "ορθόδοξης" εκκλησίας που ψέγετε τον Κάρολο Ρώσσελ ως δήθεν "μασόνο"!

  Εδώ ντοκουμέντα! Στην επίσημη ιστοσελίδα των Ελλήνων Μασόνων "Μεγάλη Στοά της Ελλάδος", το όνομα του Πατριάρχου Αθηναγόρα προβάλλει μεγάλο!

                              https://www.grandlodge.gr/athinagoras-w-57864.html

 
    Άλλος  Πατριάρχης, ο Βενέδικτος των Ιεροσολύμων (1892-1980) επίσης Μασόνος με την βούλα! Εδώ, οι Μασόνοι ομολογούν-
 
                https://www.grandlodge.gr/venediktos--patriarxis-ierosolymon-w-21462.html
 
   Ακόμη ένας Πατριάρχης της "ορθόδοξης" εκκλησίας,  ο Φώτιος (Περόγλου) Αλεξανδρείας (1853-1925) με πλήρη μασονική ταυτότητα και πολλές αγαθοεργίες!
 
                         https://www.grandlodge.gr/fotios--peroglou--w-10602.html

  Αμέσως αμέσως τρεις πατριάρχες, τρεις κεφαλές της "ορθοδόξου" εκκλησίας (Κων/πόλεως, Ιεροσολύμων και Αλεξανδρείας) βγήκαν μέλη μασονικών στοών! Ποια άραγε η επίσημη άποψη της Εκκλησίας για την μασονία; Για να θυμηθούμε αγαπητοί αναγνώστες

      Θα αναφερθούμε στο άρθρο "Η Ορθόδοξη Εκκλησία και ο Τεκτονισμός" του πρωτ. π. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ ο οποίος μεταξύ άλλων εγείρει το ερώτημα:

 "Είναι δυνατόν κάποιος να είναι χριστιανός ορθόδοξος και ταυτοχρόνως να είναι και Μασώνος;"

Και απαντάει επίσης μεταξύ άλλων τα εξής!

   "..Για την Ορθόδοξη πίστη μας κάτι τέτοιο είναι όχι μόνον αδύνατο αλλά και αδιανόητο...Η Διορθόδοξος Επιτροπή που συνεδρίασε στη Μονή Βατοπαιδίου από 8-23/6/1930 στο Άγιον Όρος χαρακτηρίζει τον Τεκτονισμό «ως σύστημα αντιχριστιανικόν και πεπλανημένον».

    ... Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος τον Νοέμβριο του 1972 επαναλαμβάνει «ότι η Μασωνία είναι αποδεδειγμένως θρησκεία μυστηριακή, προέκτασις των παλαιών ειδωλολατρικών θρησκειών, όλως ξένη και αντίθετος προς την εξ αποκαλύψεως σωτηριώδη αλήθειαν της Αγίας ημών Εκκλησίας. 

    Διαδηλοί κατηγορηματικώς ότι η ιδιότης του Μασώνου υπό οιανδήποτε μορφήν είναι ασυμβίβαστος προς την ιδιότητα του χριστιανού μέλους του Σώματος του Χριστού» (Περ. Εκκλησία 50, (1973), σ. 17).

       (Βλέπε πλήρες άρθρο εδώ https://www.impantokratoros.gr/E482DEBE.el.aspx )


    ΜΠΡΑΒΟ σας κύριοι "ορθόδοξοι"!!! Μπράβο στην υποκρισία σας!

    Με τα ίδια σας τα λόγια θα δικαστείτε την Ημέρα της Κρίσεως!Μόλις βγάλατε ΤΡΕΙΣ από τις κεφαλές της Εκκλησίας σας Ε Κ ΤΟ Σ του Σώματος του Χριστού και της σωτηρίας!Πόσο αληθεύουν τα λόγια του Χριστού

                                            «ἐκ τοῦ στόματός σου κρινῶ σε» (Λουκ. 19, 22)
   
    Την επόμενη φορά που θα κατηγορήσετε τίμιους,πιστούς,αγίους αναγεννημένους Χριστιανούς,να έχετε υπόψιν σας ότι  η κατάστασή σας είναι  Α Θ Λ Ι  Α ενώπιον του Χριστού και του Θεού Πατρός Του και για αυτό να είστε σίγουροι,όχι μόνο εσείς αλλά και όλοι οι άθλιοι συκοφάντες που σας ακολουθούν κατά πόδας σε δίαφορους "αιρετικο-Αιρετικούς" ιστοτόπους και σε δίαφορα βίντεο του διαδικτύου ότι η κρίση σας θα είναι μεγάλη από τον ίδιο τον Κύριο. Ο ίδιος υπεσχέθη και θα κρατήσει την υπόσχεσή Του

   "Τι προς σε, να διηγήσαι τα διατάγματά μου και να αναλαμβάνης την διαθήκην μου εν τω στόματί σου; Συ δε μισείς παιδείαν και απορρίπτεις οπίσω σου τους λόγους μου. ..Παραδίδεις το στόμα σου εις την κακίαν, και η γλώσσα σου περιπλέκει δολιότητα...Ταύτα έπραξας, και εσιώπησα· υπέλαβες ότι είμαι τω όντι όμοιός σου· θέλω σε ελέγξει, και θέλω παραστήσει πάντα έμπροσθεν των οφθαλμών σου.Θέσατε λοιπόν τούτο εις τον νούν σας, οι λησμονούντες τον Θεόν, μήποτε σας αρπάσω, και ουδείς ο λυτρώσων
                                                                   (Ψαλμός 50:16-22)
       
        

    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου