Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018


 ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ - Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ



'Eχει 'Oνομα ο Θεός?
    
   "Εν τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ἔσται Κύριος (Γιαχβέ/Ιεχωβά στο εβραϊκό) Εἷς καὶ τὸ ὄνομα αὐτοῦ  ἕν" (Ζαχαρίας 14:9)
   
   ΕΙΣ Κύριος ο Θεός λοιπόν (όχι τρείς σε έναν, ούτε ένας σε τρεις, ούτε καμία από αυτά τα ασυνάρτητα δόγματα) και ΕΝΑ όνομα. 
 
Η Ορθόδοξη Εκκλησία πιστεύει στον Ιεχωβά ως το όνομα του Πατέρα του Ιησού Χριστού. Δια στόματος του "αγίου" Νεκταρίου ,ενός από τους πιο φωτισμένους αγίους κατά την ορθοδοξία
 
"Ώστε ο εν ερήμω και εν βάτω και εν νεφέλη άγγελος του Θεού ο τω Αβραάμ και Ιακώβ και Μωυσεί και τη Άγαρ λαλήσας εστίν ο αποκαλυπτόμενος Θεός, ο Ιεχωβά"(Ορθόδοξος Ιερά Κατήχησις, Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως)

Mια επιπλέον υποσημείωσις στην παραπάνω παράθεση. Πολλοί θέλησαν να βάλουν λόγια στο στόμα μας ότι ο Άγιος Νεκτάριος πίστευε μόνο τον Υιό ως "Ιεχωβά" αλλά όπως βλέπετε εις την ανωτέρω πρόταση δεν ομιλήσαμε περί της πίστεως του Αγίου Νεκταρίου εις τον Πατέρα αποκλειστικώς αλλά το τι η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ φρονεί.Για τον λόγο αυτόν οι δύο προτάσεις έχουν τελεία ,για να χωριστούν τα νοήματα μεταξύ τους!!

Η εν λόγω πρόταση μπορεί να ερμηνευθεί κατά το (αντιχριστιανικό) τριαδικό δόγμα ΚΑΙ στον Πατέρα αλλά ΚΑΙ στον Υιό. Πολλοί τριαδιστές φέρνουν την αντίρρηση ότι ο Νεκτάριος περιορίζει το όνομα Ιεχωβά μόνο στον Υιό, όμως αυτό είναι ψευδές εφόσον ο Νεκτάριος ομιλεί περί "αποκαλυπτόμενου" Θεού, δηλαδή στον τρόπο που ο Θεός αποκαλύπφτηκε στην βάτο, δια του Λόγου ,του Ιησού Χριστού (το οποίον αληθεύει,αν και δεν αποδεικνύει το τριαδικό δόγμα).Όμως αλλού ο Νεκτάριος ξεχωρίζει τον Ιεχωβά (Πατέρα) από τον Υιό (που τον θεωρεί και Εκείνον "Ιεχωβά" επειδή είναι ο "αποκαλυπτόμενος Θεός),δίνοντας περισσότερη νήξη για την σύγχυση που επικρατεί εις το μυαλό των Τριαδιστών!
Ιδού το χωρίο του

"Η έλευση του Ιεχωβά  επληρώθη εν τω Ιησού τω Ναζωραίω και ο αποκαλυφθείς Θεός ην ο λόγος του Θεού" (ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΙΕΡΑ ΚΑΤΗΧΗΣΙΣ σελ. 254)

Εδώ ο Νεκτάριος έχει ΔΥΟ πρόσωπα, τον Ιεχωβά του οποίου η έλευσις ΕΠΛΗΡΩΘΗ "εν τω Ιησού τω Ναζωραίω"!!! Και οποία αντίφασις, μετά ΤΑΥΤΙΖΕΙ αυθαιρέτως τα δύο πρόσωπα αυτά!
Το ζήτημα δεν είναι όμως να αναλωθούμε σε συζητήσεις με Τριαδιστές που συνεχίζουν να "πλανώνται πλάνην οικτράν". Το ζήτημα είναι ότι ο Νεκτάριος χρησιμοποίησε το ΟΝΟΜΑ ΙΕΧΩΒΑ για τον Τριαδικό του Θεό, είτε το εφαρμόζει στον Πατέρα, είτε στον Υιό, είτε ακόμη ακόμη και στο Άγιο Πνεύμα!
Υπάρχουν άραγε άλλες πηγές της ορθόδοξης εκκλησίας που υποστηρίζουν το όνομα "Ιεχωβά" ως το όνομα του Πατέρα του Ιησού Χριστού και την χρήση του στην Αγία Γραφή;;;
Βεβαίως!
ΘΕΟΛΟΓΟΙ και ΚΛΗΡΙΚΟΙ της ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΙΕΧΩΒΑ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥΣ!!!!!
 
Η Μετάφραση  της Βίβλου του Αρχιμανδρίτη Ν. Βάμβα χρησιμοποιεί τον τύπο Ιεοβά (ή Ιεχωβά) μόνο σε σχέση με τον Πατέρα στα εδάφια Γένεσις 22:14· Έξοδος 6:3· 17:15 και Κριτές 6:24. Επίσης, σε περιθωριακή σημείωση του εδαφίου Έξοδος 6:2.
    ξξξξξξξΜ                   Στην  Μετάφραση  εις την Γένεσιν (2004, Αποστολική Διακονία) του Αρχιμανδρίτη Ιερεμία Φούντα:  Ο τύπος Γιαχβέ εμφανίζεται σε υποσημείωση του εδ. 22:14. Ο τύπος Γιεχωβά εμφανίζεται σε επεξηγηματικά σχόλια στη σ. 98. Σε σχόλια επί των εδαφίων 2:4β-25 (σ. 377) αναφέρεται: «Εδώ εμφανίζεται για πρώτη φορά το θείο όνομα יהוה ...».
Ο καθί                                  
                                           Ο καθηγητής Θεολογίας Βέλλας  στο βιβλίο Εκλεκτοί Ψαλμοί (1960), αναφέρει τον τύπο Γεχωβά σε σχόλια του εδαφίου 22:3, στη σ. 131, ενώ τον τύπο Γιαχβέ σε σχόλια του εδαφίου 142:11, στη σ. 383. 
        
            Στο βιβλίο Ο Προφήτης Ιεζεκιήλ (Η Παλαιά Διαθήκη κατά τους Ο΄ [Έκδοσις Ορθοδόξου Χριστιανικής Αδελφότητος «Λυδία», Θεσσαλονίκη, 1986]), ο Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Γιαννακόπουλος χρησιμοποιεί τον τύπο Ιεχωβά στη σ. 5 του προλόγου και τον τύπο Γιεχωβά σε σχόλια επί του κειμένου στις σ. 202, 357.

        Σε μεταφράσεις διαφόρων βιβλίων της Γραφής, ο καθηγητής θεολογίας Π. Τρεμπέλας χρησιμοποιεί το θεϊκό όνομα. 

    Ο Προφήτης Ιωνάς (1962): Στα σχόλια του εδαφίου 1:9 αναφέρεται για τη φράση «δούλος Κυρίου» της Ο΄: «δούλος Κυρίου (=Ιεχωβά)». 
 
Υπόμνημα εις τον Προφήτην Ησαΐαν (1984): Οι λέξεις Ιεχωβά και Γιαχβέ εμφανίζονται σε ερμηνευτικά σχόλια επί του κειμένου. Βλέπε για παράδειγμα τα εδάφια 22:12 και 27:2-5. 

 Υπόμνημα εις το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον (1983): Στα σχόλια του εδαφίου 5:17 αναφέρεται: “Το Κύριος χωρίς άρθρο δηλοί τον Ιεχωβά. Παράβαλε α 11, β 9, δ 18, Πράξ. ε 19, η 26, 39, ιβ 7”. Στη σ. 570: «Κύριος (ο Ιεχωβά) είναι ο Θεός του Αβραάμ . . .». (ενδιαφέρον κύριοι Ορθόδοξοι και Πεντηκοστιανοί ότι ο Τρεμπέλας ονομάζει ΙΕΧΩΒΑ τον Θεό Πατέρα, δηλαδή τον Θέο του Αβραάμ!)

Υπόμνημα εις το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον (1979): Στη σ. 54: «Εν τη Π.Δ. το “Όνομα” του Ιεχωβά χρησιμοποιείται συχνάκις ως ταυτόσημον προς τον χαρακτήρα του ή το Πρόσωπόν του, καθώς αποκαλύπτει εαυτόν εις τους ανθρώπους». 

Υπόμνημα εις τας Πράξεις των Αποστόλων (1977): Το όνομα Ιεχωβά εμφανίζεται στα σχόλια των εδαφίων 2:20· 3:14· 7:42· 8:34· 9:10· 10:25· 13:47 [Εκδόσεις Αδελφότητος Θεολόγων «Ο Σωτήρ»]. 

Υπόμνημα εις τας Επιστολάς της Κ. Διαθήκης, Τόμος Α΄ (Αδελφότης Θεολόγων η «Ζωή», 1956): Το όνομα Ιεχωβά εμφανίζεται στα σχόλια του εδαφίου 1 Κορινθίους 2:1. Υπόμνημα εις τας Επιστολάς της Κ. Διαθήκης, Τόμος Β΄ (1979): Το όνομα Ιεχωβά εμφανίζεται στα σχόλια του εδαφίου Φιλιππησίους 2:9. Υπόμνημα εις τας Επιστολάς της Κ. Διαθήκης, Τόμος Γ΄ (1982): Το όνομα Ιεχωβά εμφανίζεται στα σχόλια των εδαφίων Εβραίους 6:19· 12:20· 1 Πέτρου 2:25 [Εκδόσεις Αδελφότητος Θεολόγων «Ο Σωτήρ»].


Η Καινή Διαθήκη (1971), Π. Τρεμπέλα: Το όνομα Ιεχωβά εμφανίζεται σε ερμηνευτικά σχόλια του εδαφίου Λουκάς 19:14 και στην εισαγωγή του 11ου κεφαλαίου της Αποκάλυψης.

Ευαγγέλιον κατά Ματθαίον, μετάφραση του Μητροπολίτη Νικοπόλεως Μελέτιου, Πρέβεζα, 1991: Το όνομα «Ιεχωβά» χρησιμοποιείται σε υποσημείωση του εδαφίου 1:21.

Επιστολές Παύλου . . . Επτά Καθολικές και Αποκάλυψη του Ιωάννη, του Αρχιμανδρίτη Τ. Κιλίφη: Ο τύπος Ιεοβά εμφανίζεται σε ερμηνευτικά σχόλια του εδαφίου Ρωμαίους 11:2 και ο τύπος Ιεχωβά σε ερμηνευτικά σχόλια των εδαφίων 1 Θεσσαλονικείς 4:2, 3· Ιακώβου 4:4 και 1 Ιωάννη 1:4.

 

 Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ "ΙΕΧΩΒΑ" ΩΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ    


   Η λέξη "ουχί ο Πατήρ" που ο Άγιος Νεκτάριος χρησιμοποίησε είχε να κάνει αποκλειστικώς με την έννοια της θεοφάνειας  στους προφήτες και βασιλείς του Ισραήλ. Αυτό δεν σημαίνει ότι αρνήθηκε το Όνομα στον Πατέρα, μιας και ο ίδιος ως Τριαδιστής υποχρεούτο να εφαρμόσει ΟΛΟΥΣ τους τίτλους/ονόματα  του Θεού και στα τρια - κατ' αυτόν ομοούσια και αδιαίρετα-   πρόσωπα της  "Τριάδος". 
       
   Πλείστοι άλλοι θεολόγοι και ιερωμένοι της Ορθόδοξης Εκκλησίας υπήρξαν πιο σαφείς. Κατ'άρχήν να πούμε εδώ ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία φρονεί τον Πατέρα ως τον Θεό των προφητών και γενικα, της ΠΔ.  
     
      
        Με βάση              Σύμφωνα με  τον Δογματικό όρο των 318 πατέρων στη Νίκαια το 325 μΧ 

"Τον Θεόν ομολογούμεν Πατέρα και τον Υιόν και το Άγιον Πνεύμα...τω Αδάμ, τω Νώε, τω Αβραάμ, τω Ισαάκ, τω Ιακώβ, Σαμουήλ τε και Δαυίδ, Ηλίου και Ελισσαίω· και τοις λοιποίς άπαξ προφήταις· Θεόν αυτόν όντα της Καινής και Παλαιάς Διαθήκης."

   Πλην του τριαδικού του πράγματος, βλέπουμε ότι ο Πατέρας είναι ο Θεός των Προφητών! Ποιό είναι το Όνομά Του;;;;;
     
    "Ο  Χριστός είναι Γιαχβέ και αυτός, ως ο Πατήρ του"[Φούντας Ιερεμίας (Αρχιμ.), 'Η περί Προϋπάρξεως του Ιησού Χριστού Διδασκαλία της Αγίας Γραφής κατά τον Ιερόν Χρυσόστομον', Αθήνα 2002, σελ. 207]

   Καθαρά λέγεται ότι ο Χριστός είναι Γιαχβέ/Ιεχωβά όπως ο ΠΑΤΗΡ ΤΟΥ!!!!!Άρα ο Πατήρ Του λέγεται (και αυτός κατά το τριαδικό δόγμα) ΙΕΧΩΒΑ!

   Συνεχίζουμε-

   Παραθέτουμε εκ  του βιβλίου  "Ιησούς ο απο Ναζαρέτ"(Αθήναι 1955) του ορθόδοξου καθηγητού Π.Τρεμπέλα

   "Η γραμμή δ' αυτή χαράσσεται υπό της συναισθήσεως ,ότι τοιαύτην βασιλείαν δικαιοσύνης ουδείς επίγειος βασιλεύς θα ηδύνατο να κατορθώση και υπό της εντεύθεν εκπηγαζούσης διακηρύξεβς ,ότι μόνο ο ΑΓΙΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ, ο ΙΕΧΩΒΑ είναι ο βασιλεύς μας (ψαλμ πη' 18)" (σελίς 327)

 Ποιός είναι ο ΙΕΧΩΒΑ καλοί μας φίλοι; Ο ΑΓΙΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ, ήτοι ο Θεός της ΠΔ, ο Πατήρ!
 
Και ο Χριστός; Για να δούμε τι μας λέει πάλι το λεγόμενο αηδόνι της "ορθοδοξίας", όπως είχε ονομαστεί ο Τρεμπέλας, στο ίδιο σύγγραμμα:

  "Ωσαύτως δεν δύναται σοβαρώς να υποστηριχθή,ότι δια του δούλου του Ιεχωβά εν προκειμένω σημαίνεται η ομάς των δικαίων του Ισραήλ, ο πνευματικός Ισραήλ....δύναται να εφαρμοσθή η προφητεία μόνον εις τον ΙΗΣΟΥΝ"  (σελ.343)

  ΔΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ λοιπόν ΜΟΝΟ ο Ιησούς!!!!!

   Συνεχίζει πιο κάτω ο Τρεμπέλας

    "Εν ταις προφητείαις ταύταις προλέγει ο Ιησούς το επώδυνον τέλος αυτού,δια του οποίου θα συνετελείτο η απολύτρωσις του κόσμου...η πρόρρησις  δ' αύτη καθίσταται τοσούτω μάλλον αξιοθαύμαστος ,όσω θλιβερά και κατώδυνος  εικών του δούλου του ΙΕΧΩΒΑ.." (σελ357)
     
 Αν και Τριαδιστής ο Τρεμπέλας ονόμασε τον Μεσσία ΔΟΥΛΟΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ και ΙΕΧΩΒΑ τον Πατέρα, τον Θεόν της ΠΔ, τον ΆΓΙΟ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ!

Το όνομα Γιαχβε/Ιεχωβά ΔΕΝ σημαίνει ο ΩΝ όπως πολλοί νομίζουν. Το Ιερό Τετραγράμματο προέρχεται από το εβραϊκό ρήμα ΧΑΒΑΧ (=κάνω να γίνεται) και ο Θεός το χρησιμοποίησε για να δείξει στον Μωυσή ότι επρόκειτο να γίνει ο Σωτήρας του εκλεκτού λαού Του, του Ισραήλ. Η μετοχή ΩΝ είναι ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ (κατηγορηματική μετοχή) και δεν αποτελεί όνομα.Είναι τίτλος του Θεού, όπως το επίθετο Κύριος, Παντοδύναμος κτλ.
Αν και οι ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΣ της Μετάφρασης των Εβδομήκοντα του τέλους του α αιώνος γράφουν Κύριος 6000 φορές - τα πρωτότυπα χειρόγραφα δίνουν εντός του ελληνικού κειμένου το ΙΕΡΟ ΤΕΤΡΑΓΡΑΜΜΑΤΟ με τους εβραϊκούς χαρακτήρες. Ιδού τα πρώτα χειρόγραφα


 
"Μας λέτε ότι είστε μάρτυρες του Ιεχωβά....μισείτε [τον Χριστό]..σας ενοχλεί ο Χριστός"  είπε πρόσφατα ένας αγαπητός συνομιλητής στο διαδίκτυο,ο οποίος εισήλθε εις το κανάλι μας για να διαλεχθεί με εμάς επάνω στο ζήτημα του ονόματος του Θεού
(Ιδού τα σχόλια - https://www.youtube.com/watch?v=JG1jR0uW7Zs)
 
Ουδέν φαιδρότερον τούτου όμως εφόσον τους μόνους που φαίνεται να ενοχλεί ο Χριστός είναι εκείνοι οι οποίοι δεν κάνουν αυτά που είπε ο Χριστός, δεν τηρούν τις εντολές του και που ΑΛΛΑΞΑΝ τα δόγματα των αγίων αποστόλων το μέσω ενός αποστατικού κλήρου και ενός παράφρονα αυτοκράτορα. Αυτοί είναι οι εχθροί του Χριστού. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν πολεμούν και κηρύττουν όπως ο Χριστός και οι απόστολοι από πόρτα σε πόρτα το Ευαγγέλιο- οι Ορθόδοξοι, οι Καθολικοί και άλλοι έχουν αιματοκυλήσει τον κόσμο ευλογόντας πολέμους (με την υποτιθέμενη δικαιολογία της "'αμυνας") Οι αληθινοί Χριστιανοί είναι μάρτυρες του Πατέρα (Ιεχωβά) ΚΑΙ του Υιού- 
 
"τὸ ὄνομα αὐτοῦ καὶ τὸ ὄνομα τοῦ πατρὸς Aὐτοῦ γεγραμμένον" (Αποκάλυψις 14:1) 
    
   ΑΡΑ ναι, είμαστε Μάρτυρες ΚΑΙ του Ιεχωβά ΚΑΙ του Ιησού. Ο ίδιος ο Χριστός ήταν Μάρτυρας του Πατέρα Του, ήτοι του Ιεχωβά "καὶ ἀπὸ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ μάρτυς ὁ πιστός" (Aποκάλυψις 1:5) Ο Γιαχβέ/Ιεχωβά είχε πει μέσω του Ησαϊα ότι ο λαός Του θα ήταν μάρτυρές Του (Ησαϊας 43:10) ενώ οι απόστολοι είπαν ότι οι αληθινοί Χριστιανοί θα ήταν λαός για το ΟΝΟΜΑ (ΓΧΒΧ) του Πατρός! "O Θεὸς ἐπεσκέψατο λαβεῖν ἐξ ἐθνῶν λαὸν ἐπὶ τῷ ὀνόματι αὐτοῦ" (Πράξεις 15:14)To όνομα του Πατρός λοιπόν παίζει σημαντικότατο ρόλο στην ζωή και την πνευματική υπόσταση όλων των αληθινών Χριστιανών. Ποια ομάδα χρησιμοποιεί και τα δύο ονόματα στην λατρεία της;
     Μαντέψτε..............

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου