Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
Α' ΜΕΡΟΣ
Η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΗΣ "ΑΥΤΑΝΑΣΤΑΣΗΣ"
"Απεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτοῖς· λύσατε τὸν ναὸν τοῦτον, καὶ ἐν τρισὶν ἡμέραις ἐγερῶ αὐτόν"
(Ιωαν.2 :19)
"Οὐδεὶς αἴρει αὐτὴν ἀπ᾿ ἐμοῦ, ἀλλ᾿ ἐγὼ τίθημι αὐτὴν ἀπ᾿ ἐμαυτοῦ· ἐξουσίαν ἔχω θεῖναι αὐτήν, καὶ ἐξουσίαν ἔχω πάλιν λαβεῖν αὐτήν· ταύτην τὴν ἐντολὴν ἔλαβον παρὰ τοῦ πατρός μου"
(Ιωαν. 10:19)
Πολλοί Τριαδιστές θεωρούν ότι τα ανωτέρω χωρία είναι "απόδειξη" ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Παντοδύναμος Θεός και "εγέρθη" αυτοβούλως εκ των νεκρών εξ ιδίας δυνάμεως. Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε με τοιαύτους συλλογισμούς και θα δούμε εάν μπορούν να αληθεύουν με βάση το τι πραγματικά αναφέρουν τα υπό εξέτασιν εδάφια. Θα υπάρξει άλλο ένα μέρος που θα ασχολείται με την Ανάσταση του Κυρίου ως προς το τι σώμα εκείνος έλαβε. Έπειτα θα αναλυθεί σε επόμενο άρθρο η σημασία του Β Ιωάννου 7 για το οποίο πολλά έχουν λεχθεί (και εναντίον ημών προσωπικά).
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ "ΕΓΕΙΡΩ"και η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΓΡΑΦΕΣ
Το ρήμα "ἐγείρω" της αρχαίας ελληνικής κυριολεκτικά σημαίνει ότι ένα υποκείμενο δρα υπέρ ενός αντικειμένου με το να το "σηκώσει" ή να το "προβάλλει". Πλείστοι ερευνητές της ελληνικής γλώσσας παραδέχονται ότι ίσως προέρχεται από την ινδοευρωπαϊκή ρίζα ger- (ξυπνάω)[Μπαμπινιώτης, Γεώργιος (2010). Ετυμολογικό Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας ]. Όταν λοιπόν έχουμε "έγερση της σημαίας" ή λέμε ότι η σημαία "εγέρθη" [ ή ανυψώθη] κανείς λογικός άνθρωπος δεν θα σκεφτόταν ότι η σημαία σηκώθηκε από μόνη της! Φυσικά κάποιος άλλος την "ήγειρε". Τουναντίον, η παθητική μορφή του ρήματος ἐγείρω και δη, χωρίς έτερον υποκειμενικόν παράγοντα, θα υποδήλωνε ότι υπήρξε αυτοπαθής ενέργεια [εγείρομαι ή εγείρω εμαυτόν]
Η εξέταση όλων των αποσπασμάτων που αφορούν την ανάσταση του Χριστού δείχνει ότι "ὁ Θεὸς ἀναστήσας τὸν παῖδα αὐτοῦ Ἰησοῦν" (Πράξεις 3:26) και συνεπώς ως γνώστες της ελληνικής καταλαβαίνουμε ότι ο Θεός ως ξεχωριστό πρόσωπο ανέστησε κάποιο άλλο ξεχωριστό πρόσωπο (τὸν παῖδα αὐτοῦ Ἰησοῦν). Και στην Προς Γαλ. 1:1 βλέπουμε καθαρά ότι η ανάσταση έγινει από "Θεοῦ πατρὸς τοῦ ἐγείραντος αὐτὸν ἐκ νεκρῶν". Ιδού ακόμη μερικά εδάφια που "δεν κάθονται καλά" στο στομάχι των Τριαδιστών:
"Ινα ὁ Θεὸς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ Πατὴρ τῆς δόξης, δῴη ὑμῖν πνεῦμα σοφίας καὶ ἀποκαλύψεως ἐν ἐπιγνώσει αὐτοῦ...καὶ τί τὸ ὑπερβάλλον μέγεθος τῆς δυνάμεως αὐτοῦ εἰς ἡμᾶς τοὺς πιστεύοντας κατὰ τὴν ἐνέργειαν τοῦ κράτους τῆς ἰσχύος αὐτοῦ, ἣν ἐνήργησεν ἐν τῷ Χριστῷ ἐγείρας αὐτὸν ἐκ νεκρῶν, καὶ ἐκάθισεν ἐν δεξιᾷ αὐτοῦ ἐν τοῖς ἐπουρανίοις" (Εφεσίους 1:17,19,20)
Πλην της γελοίας θέσης ότι ο Ιησούς Χριστός είναι " ο Παντοδύναμος Θεός" την οποία καταρρίπτει ως σωρό από τραπουλόχαρτά το ανωτέρω χωρίο από τις πρώτες πρώτες λέξεις [ὁ Θεὸς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ- πώς γίνεται ο Παντοδύναμος Θεός να έχει και αυτός ΘΕΟ πάνω από το κεφάλι Του, μόνο οι καλοί μας φίλοι Τριαδιστές ξέρουν....]βλέπουμε ότι ο ΠΑΤΗΡ ΗΓΕΙΡΕ τον Κύριο ΔΙΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΕΩΣ Του όπως καθαρά μας γράφει ο άγιος Παύλος. Ας δούμε και άλλα εδάφια:
"Αὐτοὶ γὰρ περὶ ἡμῶν ἀπαγγέλλουσιν ὁποίαν εἴσοδον ἔσχομεν πρὸς ὑμᾶς, καὶ πῶς ἐπεστρέψατε πρὸς τὸν Θεὸν ἀπὸ τῶν εἰδώλων δουλεύειν Θεῷ ζῶντι καὶ ἀληθινῷ,καὶ ἀναμένειν τὸν υἱὸν αὐτοῦ ἐκ τῶν οὐρανῶν, ὃν ἤγειρεν ἐκ τῶν νεκρῶν, Ἰησοῦν τὸν ῥυόμενον ἡμᾶς ἀπὸ τῆς ὀργῆς τῆς ἐρχομένης" (Α Θεσ/κεις 19,10)
Βλέπουμε μια απόλυτη συμφωνία ότι ο ΘΕΟΣ ΠΑΤΗΡ ήγειρε τον Ιησού Χριστό από τον Τάφο και όχι ότι ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός ήγειρε τον εαυτό Του. Μάλιστα είναι πολύ ενδιαφέρον ότι ο απόστολος Παύλος μόνον τον Πατέρα αποκαλεί ως ΘΕΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ και όχι φυσικά τον ίδιο. Υπάρχουν εδάφια που ο Ιησούς αναφέρεται ως Θεός (Ησ.9:6) αλλά ποτέ ως Παντοδύναμος Θεός πράγμα που φυσικά διαχωρίζει τον Υιό από τον Πατέρα ως δύο ξεχωριστά πρόσωπα. Άλλα εδάφια που αναφέρουν τον Πατέρα ότι ήγειρε τον Υιό Του και που μπορεί να βρει κάποιος είναι τα Πράξεις 10:40; 13:30, 33, 34, 37, Ρωμ, 4:24; 6:4; 8:11; 10:9, Α Κορ 6:14, Β Κορ. 4:14, Κολ. 2:12, Α Πέτρ. 1:21 κτλ
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΔΑΦΙΟΥ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 2:19-20
"Απεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτοῖς· λύσατε τὸν ναὸν τοῦτον, καὶ ἐν τρισὶν ἡμέραις ἐγερῶ αὐτόν.Εἶπον οὖν οἱ Ἰουδαῖοι· τεσσαράκοντα καὶ ἓξ ἔτεσιν ᾠκοδομήθη ὁ ναὸς οὗτος, καὶ σὺ ἐν τρισὶν ἡμέραις ἐγερεῖς αὐτόν;"
Όταν ένα εδάφιο ή εδάφια φαίνονται να διαφοροποιούνται από το γενικό νόημα της Γραφής τότε πρέπει να ψάξουμε εις βάθος την φρασεολογία τους και να ενοποιήσουμε το νόημά τους με το όλο θέμα της Γραφής. Δεν μπορεί ούτε δύνανται να λένε όλα τα εδάφια ότι ο Πατέρας ανέστησε τον Χριστό και μόνο μερικά λόγια να παρερμηνεύονται ότι δήθεν ο Υιός αναστήθηκε μόνος Του, "κύριοι Τριαδιστές" ,επειδή κάνετε τον άφθαρτο ,αλάνθαστο και θεόπνευστο Λόγο του Θεού να αντιφάσκει με τον εαυτό του!
Και πράγματι τι απρόσεκτοι που είναι οι Τριαδιστές σε αυτό το εδάφιο! Ας το δούμε καλύτερα μετά από προσευχή στον Κύριο για την σημασία του.
Είναι βέβαιο ότι ο Ιησούς μιλούσε μεταφορικά για το πραγματικό σώμα Του, το οποίο ως ναός άγιος θα καταστρεφόταν από τους εχθρούς Του. Επομένως, μια ερμηνεία με βάση το εδάφιο αυτό μπορεί να είναι ότι ο Ιησούς απλώς δηλώνει ότι μετά την επιστροφής της ζωής Του από τον Πατέρα Του, ο Ιησούς τότε θα "ηγειρε" ξανά τον "ναόν τούτον" ,δηλαδή το αναστηθέν σώμα του! Ήταν κυριολεκτικά ικανός να σηκωθεί ξανά στα πόδια του και να σηκώσει το σώμα του από την προηγούμενη θέση αδράνειας του θανάτου! Προσοχή ότι ο Κύριος δεν είπε "θα αναστήσω" το σώμα μου αλλά ότι θα "εγείρω" το σώμα μου[θα το σηκώσω δηλαδή] ,ως μια μικρή λεκτική λεπτομέρεια!
Μια άλλη πιθανότητα θα μπορούσε να είναι ότι λόγω της τέλειας πίστης και υπακοής του στον Θεό, ο ίδιος ο Ιησούς παρείχε την ηθική βάση στον Πατέρα να Τον αναστήσει από τους νεκρούς. Μπορεί να ειπωθεί ότι, από μια άποψη, λόγω της πιστής πορείας του στη ζωή, ο ίδιος ο Ιησούς ήταν υπεύθυνος για την ανάσταση από τον Θεό και Πατέρα Του. Ένα παρόμοιο στυλ έκφρασης μπορεί να φανεί στο Κατά Λουκάν 8:48 όταν ο Ιησούς είχε θεραπεύσει μια γυναίκα που της είπε: «Η πίστη σου σε έκανε καλά»(ΜΝΚ). Θεραπεύτηκε μόνη της; Οχι! Ήταν η δύναμη από τον Θεό Πατέρα μέσω του Χριστού που τη θεράπευσε λόγω της πίστης της!
Ακόμη και ο φημισμένος Τριαδιστής βιβλικός λόγιος της Καινής Διαθήκης , A. T. Robertson μας λέει πολύ σωστά ότι:
«Θυμηθείτε [Ιωάννης] 2:19 όπου είπε ο Ιησούς « καὶ ἐν τρισὶν ἡμέραις ἐγερῶ αὐτόν»; Δεν εννοούσε φυσικά ότι θα ανασταινόταν ανεξάρτητα από τον Πατέρα ως ενεργό παράγοντα (Ρωμ. 8:11)!» - Word Pictures in the New Testament, τόμος. v, σελ. 183.
Και τι γίνεται εάν οι Τριαδιστές υποστηρίξουν ότι πράγματι το εγείρω στο Κατά Ιωάννην είναι πανομοιότυπο με το "ανασταίνω"; Πάλι δυστυχώς διαψεύδονται-
Παρόμοια φρασεολογία ακολουθεί και ο απόστολος Παύλος σε πολλά εδάφια χρησιμοποιώντας μάλιστα μέχρι και το ρήμα "ανασταίνομαι" σε παθητική χρήση! Παράδειγμα-
"ὅτι αὐτὸς ὁ Κύριος ἐν κελεύσματι, ἐν φωνῇ ἀρχαγγέλου καὶ ἐν σάλπιγγι Θεοῦ καταβήσεται ἀπ᾿ οὐρανοῦ, καὶ οἱ νεκροὶ ἐν Χριστῷ ἀναστήσονται πρῶτον" (Α Θεσ/κεις 4:16)
Φαντάζομαι ότι όπως ένας Τριαδιστής αρχίζει και υποστηρίζει γελοιωδώς ότι ο Ιησούς "ηγέρθη" εντελώς αυτόβουλα και μόνος του, μπορούμε ανετότατα και εμείς με το παραπάνω χωρίο να υποστηρίξουμε ότι και οι "εν Χριστώ" πιστοί ΘΑ ΑΝΑΣΤΗΘΟΥΝ και αυτοί αυτοβούλως μόνοι τους (!) εφόσον δεν υπάρχει ουδεμία σχέση της πρότασης ἀναστήσονται πρῶτον με το υποκείμενο της πρώτης πρότασης "Κύριος"!
Άλλο χωρίο προς εξέτασιν!
" Οἱ δὲ ἀποκριθέντες εἶπον· Ἰωάννην τὸν βαπτιστήν, ἄλλοι δὲ Ἠλίαν, ἄλλοι δὲ ὅτι προφήτης τις τῶν ἀρχαίων ἀνέστη" (Κατά Λουκάν 9:19)
Και οι προφήτες λοιπόν δύνανται να "αυτοαναστηθούν" καλοί μας φίλοι Τριαδιστές; Επειδή στην παραπάνω πρόταση όχι μόνο το ρήμα ανασταίνω είναι σε παθητική φωνή αλλά ούτε καν το ποιητικό αίτιο δεν υπάρχει (δεν λέει ας πούμε "ἀνέστη υπό Θεού ή παρά Κυρίου" ή οτιδήποτε παρόμοιο...)Άρα ανασταίνονται και οι προφήτες μόνοι τους κατά το τριαδικό δόγμα!Μπας και δεν υπάρχει Τριάδα αλλά καμια εκατομμυριάδα Θεών με κοινή φύση που ανασταίνονται όποτε τους έλθει εις την κεφαλήν;;;Αναρωτούμεθα ειλικρινώς!
Πάμε και στην διάσημη ανάσταση του Λαζάρου; Ας δούμε τι λέει το κείμενο!
"Λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· ἀναστήσεται ὁ ἀδελφός σου.Λέγει αὐτῷ Μάρθα· οἶδα ὅτι ἀναστήσεται ἐν τῇ ἀναστάσει ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ" (Κατά Ιωάννην 11:23,24)
Σύμφωνα με το κείμενο πουθενά δεν λέγεται ότι ο Λάζαρος θα αναστηθεί από κάποιον άλλο αλλά ότι "ἀναστήσεται" χώρις κάποιον εξωτερικό παράγοντα! Μάλιστα ο Ιησούς είπε κατόπιν στην Μάρθα ότι αυτός είναι η "ανάσταση και η ζωή" αλλά πουθενά δεν είπε ότι ο ίδιος θα ανέσταινε τον Λάζαρο..Άρα κύριοι Τριαδιστές, ο Χριστός απλώς φώναξε και ο Λάζαρος αναστήθηκε μόνος του(!) επειδή όπως είπε ο Ιησούς "ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, κἂν ἀποθάνῃ, ζήσεται· καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα" (εδ.26) Όποιος δηλαδή πιστεύει στον Χριστό ζει και ανασταίνεται μόνος του χωρίς πολλά πολλά!!!Θεέ μου τι βλασφημίες διαπράττει το διαβολικό τριαδικό δόγμα εδώ και αιώνες στις άγιες Γραφές Σου!
Όλα αυτά τα απίστευτα συμπεράσματα προέρχονται ως επακόλουθο του ανόητου δόγμα της "αυτανάστασης" το οποίο πρεσβεύουν οι απανταχού δογματικής απόχρωσης τριαδιστές.
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΔΑΦΙΟΥ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 10:17-18
"Διὰ τοῦτο ὁ πατήρ με ἀγαπᾷ, ὅτι ἐγὼ τίθημι τὴν ψυχήν μου, ἵνα πάλιν λάβω αὐτήν.Οὐδεὶς αἴρει αὐτὴν ἀπ᾿ ἐμοῦ, ἀλλ᾿ ἐγὼ τίθημι αὐτὴν ἀπ᾿ ἐμαυτοῦ· ἐξουσίαν ἔχω θεῖναι αὐτήν, καὶ ἐξουσίαν ἔχω πάλιν λαβεῖν αὐτήν· ταύτην τὴν ἐντολὴν ἔλαβον παρὰ τοῦ πατρός μου"
"Το ότι ο Ιησούς είχε εξουσία να δώσει και να πάρει πίσω την ζωή Του δεν σημαίνει ότι θα ανέσταινε τον εαυτό Του μόνος του ως Παντοδύναμος Θεός;" ρωτούν οι θιασώτες του τριαδικού δόγματος. Απαντούμε με ένα ξεκάθαρο ΟΧΙ. Η έννοια της εξουσίας εδώ δείχνει την δικαιοδοσία του Ιησού, το δικαίωμα και την αρμόζουσα ικανότητα να θέσει και να λάβει πίσω την ζωή Του από τον Πατέρα Του φυσικά. Άλλωστε το λαμβάνω ως ρήμα σημαίνει ότι δεν παίρνω πάντα κάτι από μόνος μου αλλά κάποιος ΑΛΛΟΣ μου το δίνει ή το χαρίζει. Όπως μας λέει το τριαδικό Νέο Διεθνές Λεξικό της Θεολογίας της Διαθήκης,
"Το ρήμα "λαμβάνω" σημαίνει λήψη (με την πιο παθητική έννοια): π.χ. ένα δάγκωμα, χρήματα, ελεημοσύνη. Είναι σημαντικό ως προς τα θεολογικά ζητήματα: αιώνια ζωή (Μκ.10: 30).. »
«το λαμβάνω είναι θεολογικά σημαντικό στην έννοια του λήψης. Αντιστοιχεί στο δόσιμο του Θεού (δίδομαι): Ο Θεός δίνει - ο άνθρωπος λαμβάνει. (i) Ο ίδιος ο Ιησούς ΖΕΙ δια της λήψης: έχει λάβει την εντολή Του, το Πνεύμα, τη δύναμη (Ιω 10:18 · Πράξεις 2:33 · Αποκ. 2:28 [2:27 στις περισσότερες Βίβλους]). Είναι το δώρο του Θεού και ζει με τη λήψη. " - σελ. 748, τομ. 3, 1986.
Όπως βλέπουμε οι ίδιοι οι σκεπτόμενοι τριαδιστές λόγιοι και λεξικογράφοι αποδίδουν σωστά, όταν θέλουν το νόημα των λέξεων και των προτάσεων της Αγίας Γραφής με τρόπο που δεν δύναται κανείς να αμφισβητεί. Η αλήθεια που πρέπει να κατανοηθεί γενικά από όλους τους αιρετικούς τριαδιστές είναι αυτό που λέγει ο Κύριος
"ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, οὐ δύναται ὁ υἱὸς ποιεῖν ἀφ᾿ ἑαυτοῦ οὐδέν, ἐὰν μή τι βλέπῃ τὸν Πατέρα ποιοῦντα· ἃ γὰρ ἂν ἐκεῖνος ποιῇ, ταῦτα καὶ ὁ υἱὸς ὁμοίως ποιεῖ" (Ιωαν.5:19)
Ό,τι ενέργεια κάνει ο Υιός προβαίνει έπειτα από εντολή του Πατέρα και ποτέ εξ' ιδίας πρωτοβουλίας.
"οὐ δύναμαι ἐγὼ ποιεῖν ἀπ᾿ ἐμαυτοῦ οὐδέν. καθὼς ἀκούω κρίνω, καὶ ἡ κρίσις ἡ ἐμὴ δικαία ἐστίν· ὅτι οὐ ζητῶ τὸ θέλημα τὸ ἐμόν, ἀλλὰ τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με Πατρός" (Κατά Ιωάν 5:30)
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Σε πολλά μέρη οι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης αναφέρονται στην ανάσταση του Χριστού. Ωστόσο, κανένας συγγραφέας δεν δηλώνει ότι ο Ιησούς αναστήθηκε από τους νεκρούς ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ. Σε κάθε αναφορά είναι ο Θεός που ανυψώνει και εγείρει τον Χριστό, όχι ο «Θεός ο Υιός» που υψώνει τον «Υιό του ανθρώπου». Η προσωπική αντωνυμία «αυτός» [που υποδηλώνεται από τις λέξεις ὃν, τοῦτον, αὐτὸν] όταν αναφέρεται στον θάνατο και την ανάσταση του Χριστού σημαίνει πάντα το σώμα του Κυρίου που βρισκόταν στον τάφο. Δεν αναφέρεται ποτέ στη Γραφή στον δήθεν "Θεό Υιό" , που υποτίθεται, επέζησε από το θάνατο του σώματος.
"Καὶ ἡμεῖς ἐσμεν μάρτυρες πάντων ὧν ἐποίησεν ἔν τε τῇ χώρᾳ τῶν Ἰουδαίων καὶ ἐν Ἱερουσαλήμ· ὃν καὶ ἀνεῖλον κρεμάσαντες ἐπὶ ξύλου.Τοῦτον ὁ Θεὸς ἤγειρε τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ καὶ ἔδωκεν αὐτὸν ἐμφανῆ γενέσθαι" (Πράξεις 10:39,40)
Ο "αυτός" που κρεμάστηκε είναι ο ίδιος "αυτός" που αναστήθηκε. Αυτή η απόδειξη είναι καταπέλτης για την τριαδική άποψη ότι ο πραγματικός «αυτός» ήταν ο «Θεός ο Υιός» που συνέχισε να υπάρχει μετά το θάνατο του σώματος. Ο Ιησούς είπε ξεκάθαρα, "καὶ ὁ ζῶν, καὶ ἐγενόμην νεκρός, καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.." (Αποκ. 1:18). Αυτή η δήλωση έγινε μετά την ανάστασή του και φυσικά αναφέρεται στον ίδιο ΙΗΣΟΥ ως προσωπικότητα. Ο ίδιος έζησε, ο ίδιος πέθανε και ο ίδιος ως άτομο αναστήθηκε. Ο Θεός Πατέρας ήταν υπεύθυνος για την ανάσταση του Κυρίου, μη αφήνοντάς Τον αιωνίως στον τάφο
"ὅτι οὐκ ἐγκαταλείψεις τὴν ψυχήν μου εἰς ᾅδου οὐδὲ δώσεις τὸν ὅσιόν σου ἰδεῖν διαφθοράν"
(Πράξεις 2:27)
Αλλά με τι σώμα; Αυτό θα απαντήθεί στο δεύτερο μέρος-
Πολύ δυνατό άρθρο καταρρίπτει όλοι την τριαδική θεωρία για το αν ο Ιησούς Χριστός αναστήθηκε μόνος του η τον ανέστησε ο πατέρας του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όλα μέσα από την γραφή.
Σε ευχαριστώ ενισχύεις πολύ την πίστη στον Θεό.
Συνέχισε έτσι με το χάρισμα που έχεις να μεταδίδεις το άγγελμα της γραφής.
Ευχαριστώ πολύ φίλε Κώστα για τα καλά σου λόγια..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς εάν είσαι τριαδιστής η Αγία Γραφή είναι κλειστό βιβλίο για σένα.. Ούτε μπορείς να την διαβάσεις αλλά ούτε και να κατανοήσεις το νόημά της. Τα τριαδικά δόγματα εφηύραν την γελοιότητα της "αυτανάστασης" για να υποτιμήσουν τον Έναν Θεό της Αγίας Γραφής, τον Υπέρτατο Ιεχωβά αλλά και τον Υιό Του, τον Ιησού Χριστό.
Πιστεύω ότι δεν είναι τόσο δύσκολο να καταλάβει κανεις τι λέει η γραφή ειδικά στο θέμα της Τριάδας,απλώς δεν δέχονται την Αγία γραφή και το άγγελμα της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαίρνουν ότι τους δίνει η ορθοδοξία χωρίς να κάνουν την δική τους έρευνα η δεν τους ενδιαφέρει να κανουν.
Και προσπαθώντας να δικαιολογήσουν το δόγμα τους επιτίθενται στους αληθινούς χριστιανούς.
Σωστά φίλε Σώτο
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλωστε η Αγία Γραφή ερμηνεύεται μόνο με άγιο πνεύμα και όχι ανθρώπινες εκλογικεύσεις ή φιλοσοφίες
Οι Τριαδιστές βασίζονται σε αποστατικές Συνόδους που τους υπαγορεύουν πώς να ερμηνεύεται η Αγία Γραφή και αφήνουν τον Αληθινό Θεό και τον Υιό Του απέξω..
Είναι και άλλες βλασφημίες που διαπράττουν όσοι πιστεύουν στην δήθεν "αγία Τριάδα"..Έχουν λάθη στην μεσιτεία του Χριστού, στην Θεία κοινωνία, στο πρόσωπο και την φύση του Θεού...είναι παντού βλάφημοι,δεν τους πιάνεις πουθενά στην αυθαιρεσία και μετριότητα!Απορώ εάν είναι πράγματι τόσο τυφλοί από μόνοι τους ή ο "θεός του κόσμου τούτου" είναι ο μόνος υπεύθυνος για την κατάντια τους (Β Κορινθίους 4:4)
ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΑΛΙ ΟΤΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΑΣΤΗΘΗΚΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ
ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΤΟ ΓΚΡΕΜΙΣΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!
Ναι και δεν το λένε μόνο οι δήθεν Ορθόδοξοι αλλά και Ευαγγελικοι και Πεντηκοστιανοί και δεν ξέρω εγώ ποιος άλλος που υποστηρίζει το κύριο και πιο μεγάλο αντιβιβλικό δόγμα που έχει υπάρξει μέσα στον χριστιανικό κόσμο.
Διαγραφή"Αυτανάσταση" είναι ο πιο κατάλληλος όρος για να περιγράψει αυτήν την γελοία διδασκαλία από ανθρώπους που έχουν μαύρα μεσάνυχτα από τις Γραφές!
Βρήκα αυτήν την σελίδα μόλις χθες και ήθελα να σχολιάσω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω πάει σε αρκετές θρησκείες αν και ήμουν Χριστιανή Ορθόδοξη γιατί αυτό επέλεξαν οι γονείς μου για μένα.Όταν μεγάλωσα έψαξα πολλές ομάδες και κατέληξα στην αντιτριαδική θεωρία,δόγμα,όπως θέλετε πέστε το. Νομίζω ότι γενικά η ιδέα μιας Τριάδας έχει πολλά μείον όταν θέλει κάποιος να πιστέψει στο ευαγγέλιο και για αυτό γίνεται και αυτό το δόγμα που περιγράφει ο αρθρογράφος εδώ, αν και ομολογώ ότι δεν είχα καν ιδέα ότι οι ορθόδοξοι ,ευαγγελικοί κ.λ υποστηρίζουν κάτι τέτοιο!Έπεσα λίγο από τα σύννεφα δηλαδή!
Πάντως μπράβο σε όποιον το έγραψε επειδή τα σημεία της Καινής Διαθήκης που βάζει είναι πολύ δυνατα!
Αδελφέ αρθρογράφε σε τι δόγμα ανήκεις,αν θες μου απαντάς
Φαίνεται ότι είσαι αντιτριαδικός πάντως
Με εκπλήσσει η οξυδέρκειά σου ναι η όρεξη να μελετήσεις τον Λόγο του Θεού.
ΔιαγραφήΕιμαι Χριστιανός Μάρτυς του Ιεχωβά και μελετώ τον Λόγο του Θεού για πολλά χρόνια
Εδώ μπορείς να βρεις περισσότερα στο jw.org
Ευχαριστώ όλους σας για τις απαντήσεις!
ΔιαγραφήΤον ξέρω τον ιστότοπο των Μαρτύρων,μου έχουν μιλήσει κάποιοι φίλοι μου για αυτόν
Διάβασα τα περισσότερα άρθρα αυτού του blog και μου άρεσαν πολύ ιδιαίτερα τα αρχικά για την λέξη Θεός στην Γραφή, δεν είχα δει ποτέ κάτι τέτοιο. Επειδή κύριε αρθρογράφε είχα περάσει και από τον χώρο ευαγγελικών/πεντηκοστιανών αλλά ποτέ δεν ήμουνα μέλος νομίζω ότι τους παρουσιάζετε με τα σωστά χρώματα στο κοινό...εγώ πάντως έφυγα όσο πιο γρήγορα μπορούσα
Λογικά θα διάβασες τα άρθρα με τις απαντήσεις μας στην πεντηκοστιανή σελίδα godisgood
ΔιαγραφήΑν και γενικά πρέπει να σου πω ότι δεν εντρυφούμε συνήθως σε αυτό το ύφος συνομιλίας, ενίοτε το χρησιμοποιούμε για να εκθέτουμε πλανημένους και πλανόμενους!
Αλλά, ας τους αφήσουμε αυτούς τώρα, πες μας λίγο για τον θρησκευτικό σου χώρο ή την αναζήτησή σου
Μπορείς να μοιραστείς κάποια πράγματα εδώ με τους αναγνώστες του blog μας;
Ευχαριστώ!
Λουκάς 20:41 Εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς· πῶς λέγουσι τὸν Χριστὸν υἱὸν Δαυῒδ εἶναι; 42 καὶ αὐτὸς Δαυῒδ λέγει ἐν βίβλῳ τῶν ψαλμῶν· εἶπεν ὁ Κύριος τῷ Κυρίῳ μου, κάθου ἐκ δεξιῶν μου
Διαγραφή43 ἕως ἂν θῶ τοὺς ἐχθρούς σου ὑποπόδιον τῶν ποδῶν σου.
44 Δαυῒδ οὖν αὐτὸν Κύριον καλεῖ· καὶ πῶς υἱὸς αὐτοῦ ἐστιν;
Πολύ σχετικό θα έλεγα αφού το άρθρο επαναλαμβάνει αρκετές φορές την φράση "τριαδιστές"
ΔιαγραφήΤο άρθρο εξετάζει την Ανάσταση του Κυρίου ως θέμα. Η λέξη Τριαδιστές μπήκε για αυτούς που υποστηρίζουν τις θέσεις της Νίκαιας και δεν ασχολείται με όλες τις διδασκαλίες τους πλην μόνο όσων έχουν να κάνουν με την ανάσταση του Κυρίου (όπως το γελοίο δόγμα της αυτανάστασης...)
ΔιαγραφήΠολύ σωστά σχολίασε ο αγαπητός Κώστας, τα χωρία που ο Σαλταούρας έφερε είναι εντελώς άσχετα με το θέμα..
Αφήστε που δεν λένε τίποτε περί Τριάδος κιόλας...
Εις τα εβραϊκά, στο ένα Κύριος υπάρχει το τετραγράμματο (Ιεχωβά) και το άλλο Κύριος μια μορφή του Αδωνάι- Τουτέστιν εις την εβραϊκή δεν λέει "είπε ο Γιαχβέ στον Γιαχβέ" ,κάτι που θα υποδήλωνε την ορθότητα των λεγομένων των "τριαδιστών" αλλά ότι "είπε ο Ιεχωβά στον Κύριό μου" όπως ορθά η Μετάφραση Νέου Κόσμου αποκαθιστά το ιερό Όνομα στην αρμόζουσα θέση για να δείξει ότι άλλο πρόσωπο ο Ιεχωβά Θεός και άλλο πρόσωπο ο Ιησούς Χριστός. Άλλος Κύριος ο Πατήρ και άλλος Κύριος ο Υιός. Καμία ταύτιση λοιπόν - φυσικά ο Υιός ως Κύριος είναι ανώτερος του Δαβίδ, όπως και ο Πατήρ. Αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει Τριάδα. Άραγε το Άγιο Πνεύμα πού είναι ????οεο;;;;
Αυτά Κώστα μου αγαπητέ μου αδελφέ, για να δεις τι ανοησίες λέει ο θεολογίσκος της συμφοράς...
ΕΡΩΤΗΜΑ - Κύριε Σαλταούρας μας ΤΙΝΟΣ ΘΕΟΥ είστε θεολόγος ,μπορείτε να μας πείτε;;;Έτσι να γελάσουμε λίγο..
Φίλε.. Αν μπορούσα να μιλάω έτσι.. Θα ελυνα τα μισά από τα προβλήματα του λόγου.. Αν αυτή η ιστοσελίδα είναι για ΜτΙ, συγνώμη που μπήκα.. Δεν.. Είμαι Μάρτυρας του Ιεχωβά, αλλά διαβάζω τη βίβλο με πολύ υπομονή και επιμονή.. Τα περισσότερα τα βρίσκω πολύ δύσκολα όπως για παράδειγμα τα λεγόμενα της αποκάλυψης.. Για μένα είναι το δυσκολότερο βιβλίο προς κατανόηση.. Αλλά προσπαθώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα για το άρθρο.. Τι είδα και τι έπαθα! Έμαθα τόσα πολλά που δεν ήξερα σχετικά με την Τριαδικοτιτα.. Τώρα έχω μια σχετικά πλήρη εικόνα του τι ανοησία είναι η Τριάδα. Ευχαριστώ πολύ για το άρθρο.. Περιμένω και άλλα
Αγαπητέ φιλε μου
ΔιαγραφήΕίσαι ευπρόσδεκτος εδώ! Αυτή η ιστοσελίδα δεν είναι μόνο για Μάρτυρες του Ιεχωβά, αν και ο διαχειριστής (εγώ) είναι Μάρτυρας του Ιεχωβά. Η ιστοσελίδα αυτή απευθύνεται σε όσους αγαπούν τις αγνές διδασκαλίες της Αγίας Γραφής!Τα σχόλιά σου θεωρούνται πολύτιμα- όπως θα δεις και σε άλλα άρθρα έχουν σχολιάσει και άνθρωποι που δεν είναι Μάρτυρες, κάποιοι μάλιστα είναι και εχθροί των Μαρτύρων
Είσαι καλοδεχούμενος να εκφράζεις τις απόψεις σου και σε άλλα άρθρα που έχουν γραφτεί- χαίρομαι που σε βοήθησα να καταλάβεις περι της τριαδικότητας και πόσο εσφαλμένη είναι αυτή η άποψη με βάση την Βίβλο.
Κάτι χρήσιμο- Στο δεξί μέρος της ιστοσελίδας αυτής θα δεις χρήσιμα links που μπορούν να σε βοηθήσουν περαιτέρω στην έρευνά σου- συμπεριλαμβάνεται και ο επίσημος ιστότοπος των Μαρτύρων !
Μπορείς να κάνεις όσα σχόλια θέλεις εδώ,χαιρόμαστε να βλέπουμε ανθρώπους που αγαπούν την Βίβλο να σχολιάζουν!Θα υπάρξουν και άλλα ακόμη, μόνο να βρω τώρα λίγο χρόνο να γράψω και τα υπόλοιπα μέρη σύντομα!
Καλή ανάγνωση :)
Αγαπητέ μου Κώστα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε που το έφερες στην προσοχή μας. Επειδή πιστεύω ειλικρινά ότι ο Ρ.Ν κατέχεται από πνεύμα δαίμονος, από περιέργεια προσπθάθησα να καταλάβω ειλικρινά τα όσα γράφει. Εκτός του ότι δεν έβγαλα καμία άκρη καθώς το κείμενο στερείται γραμματικής και συντακτικής δομής, νομίζω ότι χαρακτηριστικότατο της συγχύσεως εις την οποίαν βρίσκεται αποτελούν τα εξής γραφόμενά του-
Ότι ο Ιησούς όταν είπε ΕΓΩ θα αναστήσω αυτό τον Ναό εννοώντας φυσικά το φυσικό του σώμα, ο ίδιος μίλησε ως Θεός που θα αναστήσει την ανθρώπινη φύση. Ο Υιός και ο Πατέρας είναι ΕΝΑ, πολύ σωστά είπε μόνο ένα άλλο πρόσωπο μπορεί να αναστήσει κάποιο άλλο, η Θεϊκή του φύση ανάστησε την ανθρώπινη φύση, κανείς δεν είπε ότι ο Ιησούς ως άνθρωπος αυτοαναστήθηκε, αλλά όντας ο ίδιος ο Θεός ανάστησε την ανθρώπινη του φύση
Επειδή διατείνεται (αν δεν ξέρει την λέξη, ας ψάξει να την βρει) ότι "γελάει" κιόλας, ως τα δαιμόνια που φρίττουν στην Αλήθεια του Λόγου του Κυρίου (Ιακώβου 2:19). Εάν έκανε τον κόπο να διαβάσει το επόμενο μέρος του κειμένου μου θα καταλάβαινε ότι ο Χριστός δεν ήταν ποτέ ΘΕΟΣ επί γης, ΟΎΤΕ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ως τα τερατόμορφα Νεφιλείμ. Επομένως δεν θα μπορούσε ποτέ να ομιλεί ως "Θεός". Παραθέτω εκ του Β Μέρους της Βιβλικής μας έρευνας:
Η Προς Φιλιππησίους 2:7 καθαρά μας λέγει ότι ο Χριστός απεκδύθηκε, άφησε, εκένωσε εντελώς την θεία φύση του για να γίνει άνθρωπος όταν ήλθε στη γη (και άρα πέθανε όχι ως θεός Λόγος αλλά σαν τέλειος άνθρωπος) "παρ' ἀγγέλους ἠλαττωμένος"(Εβραίους 2:9)Για τον λόγο αυτόν ο απόστολος Παύλος Τον αναφέρει ως "έσχατον Αδάμ" έχοντα την ιδίαν ακριβώς φύση με τον προπάτορά μας, δηλαδή εκείνη την τέλεια ανθρώπινη προ της αμαρτίας στην Εδέμ! Το να ισχυρίζονται οι Τριαδιστές ότι ο Χριστός ήταν ΘΕ-άνθρωπος επί γης, τον κατατάσσουν στο επίπεδο εκείνο των τερατογεννημάτων Νεφιλείμ την εποχή του Κατακλυσμού, εφόσον οι μόνοι στην Αγία Γραφή που αναφέρονται ως κατέχοντες την αγγελική ανώτερη θεϊκή φύση μαζί με την ανθρώπινη ήταν οι αμαρτωλοί δαίμονες την εποχή του Νώε (Γένεσις 6:1-4). Επίσης οι αιρετικοί τριαδιστές με τον αντιχριστιανικό αυτόν όρο εναποθέτουν τον Ιησού Χριστό στο ίδιο επίπεδο των παρομοίων "ημίθεων" της ειδωλολατρίας ,η οποία αποτελεί παραλλαγή της προαναφερθείσας ιστορίας που καταγράφει η Γένεση. Πόσο πιο δίκιο είχε ο απόστολος Παύλος όταν είπε τα εξής λόγια:
"Διότι ἕνας Θεὸς ὑπάρχει καὶ ἕνας μεσίτης μεταξὺ Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων, ὁ ἄνθρωπος Χριστὸς Ἰησοῦς, ὁποῖος ἔδωσε τὸν ἑαυτόν του ἀντίλυτρον δι᾽ ὅλους, μαρτυρία ἡ ὁποία ἦλθε εἰς τὸν καιρόν της"(A Τιμόθεον 2:5,6 Νεοελληνική Μετάφραση)
Εδώ λοιπόν, ο Παύλος κατακεραυνώνει όλους εκείνους που πιστεύουν στον Ιησού Χριστό ως "θεάνθρωπο" επί γης. Τον ονομάζει Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο αλλά προσέξτε! ΠΌΤΕ; "Όταν ἔδωσε τὸν ἑαυτόν του ἀντίλυτρον δι᾽ ὅλους" Ναι, ο Ιησούς Χριστός ήταν άνθρωπος όταν ΕΔΩΣΕ τον εαυτό Του ως Λύτρο στον σταυρό, στον θάνατό Του. Επομένως κανένας Θεάνθρωπος δεν πέθανε στον σταυρό αλλά ενας τέλειος άνθρωπος, ο Κύριός μας Ιησούς ο οποίος έδωσε την τέλεια ανθρώπινη ζωή Του στον Πατέρα για να καταργήσει την αμαρτία και τον θάνατο του κόσμου. Τόσο απλά και τόσο όμορφα η Αγία Γραφή περιγράφει την φύση του Κυρίου μας όταν ήταν στη γη
Δεν νομίζω ότι κανείς μπορεί να πάει παρακάτω στο ανόητο κείμενό του. Και μόνο σε αυτήν την παράγραφο που έγραψε να σταθεί, αντιλαμβάνεται ότι το όλο θέμα στο μυαλό του είναι λάθος.-
Μην χάνεις τον χρόνο σου...
Στάθης
http://aktines.blogspot.com/2015/12/27.html?m=1
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ βιβλικός λόγιος και θεολόγος Robert Thayer, στο διάσημο λεξικό του για την ΚΔ, ορίζει την λέξη μορφή ως «την εξωτερική εμφάνιση».Από κοσμικά συγγράμματα μαθαίνουμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν την λέξη μορφή για να περιγράψουν πότε οι θεοί μεταμορφώνονταν αλλάζοντας την εμφάνισή τους.Όπως οι υπόλοιποι από εμάς, ο Χριστός ήταν πλήρως ανθρώπινος και είχε την εξωτερική μορφή (μορφή), ενός ανθρώπου. Ωστόσο, επειδή πάντα έκανε το θέλημα του Πατέρα και επέδειξε θεοσεβή συμπεριφορά και υπακοή, είχε επομένως και την εξωτερική «εμφάνιση» (μορφή) του Θεού. Επίσης, όπως όλοι εμείς, η εμφάνισή του (σχήμα) άλλαζε τακτικά.Η διατύπωση των Φιλιππησίους 2:6-8 δεν μας παρουσιάζει έναν Θεάνθρωπο, με τον οποίο κανείς από εμάς δεν μπορεί να ταυτιστεί. Αντίθετα, μας παρουσιάζει έναν άνθρωπο όπως ακριβώς είμαστε εμείς ,αν και σε τέλεια μορφή που ήταν τόσο συγκεντρωμένος στον Θεό σε κάθε σκέψη και πράξη που αντιπροσώπευε τέλεια τον Πατέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού ανέφερε ότι ο Χριστός ήταν με τη μορφή του Θεού, το εδάφιο Φιλιππησίους 2:6 συνεχίζει λέγοντας ότι ο Χριστός «δεν θεωρούσε την ισότητα με τον Θεό ως κάτι αντιληπτό» ( μετάφραση NIV). Αυτή η φράση είναι ένα ισχυρό επιχείρημα κατά της Τριάδας και ΟΧΙ υπέρ της. Αν ο Ιησούς ήταν ο Θεός, τότε δεν θα είχε κανένα νόημα να πούμε ότι δεν «κατάλαβε» την ισότητα με τον Θεό επειδή κανείς δεν αντιλαμβάνεται την ισότητα με τον εαυτό του.Κάποιος που δεν επιδιώκει την ισότητα το κάνει μόνο όταν δεν είναι ίσος. Μερικοί Τριαδικοί λένε: «Λοιπόν, δεν συλλαμβανόταν την ισότητα με τον Πατέρα».Ο Χριστός δεν αντιλήφθηκε την ισότητα με τον Θεό, κάτι που κάνει το εδάφιο εντελώς ανόητο αν ήταν Θεός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άνοιγμα του στίχου 7 περιέχει μια φράση που έχει προκαλέσει σοβαρό διχασμό μεταξύ των Τριαδιστών. Λέει, «Αλλά έγινε χωρίς φήμη» (KJV), «αλλά έκανε τον εαυτό του ένα τίποτα» (NIV), «αλλά άδειασε τον εαυτό του» (NASB, RSV, NRSV, Νέα Αμερικανική Βίβλος). Η ελληνική λέξη που αμφισβητείται είναι εκένωσε, που κυριολεκτικά σημαίνει «αδειάζω». Για περισσότερα από χίλια χρόνια, από τις εκκλησιαστικές συνόδους τον τέταρτο αιώνα έως τον δέκατο ένατο αιώνα, η ορθόδοξη θέση της αποστάτιδος χριστιανοσύνης ήταν ότι ο Χριστός ήταν πλήρως Θεός και πλήρως άνθρωπος ταυτόχρονα σε ένα σώμα. Αυτό το δόγμα είναι γνωστό ως «διπλή φύση του Χριστού» και πρέπει να υποστηριχθεί με μη βιβλικές λέξεις όπως communicatio idiomatum, κυριολεκτικά, «η επικοινωνία του ιδιώματος». Αυτό αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο η φύση του «Θεού» του Χριστού ενώνεται με την «ανθρώπινη» φύση του Χριστού που τα δόγματα ονομάζουν "μυστήριον". Η βιβλική αλήθεια δεν είναι ένα «ακατανόητο μυστήριο». Στην πραγματικότητα, ο Θεός λαχταρά να γνωρίσουμε Αυτόν και την αλήθεια Του (Λουκάς 1:35).Η πραγματική λύση είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχει μόνο ένας Αληθινός Θεός, ο Πατέρας, και ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο «άνθρωπος που έχει αποδεδειγμένο από τον Θεό» που τώρα έγινε «και Κύριος και Χριστός» (Πράξεις 2:22 και 36). Τότε ο Χριστός είναι πλήρως άνθρωπος και είναι «ένας από εμάς», και ο Θεός είναι Θεός και δεν έχει αλλάξει ποτέ ούτε υπήρξε ποτέ άνθρωπος.
ΙΩΑΝΝΗΣ 2: 18 ἀπεκρίθησαν οὖν οἱ ᾿Ιουδαῖοι καὶ εἶπον αὐτῷ· τί σημεῖον δεικνύεις ἡμῖν ὅτι ταῦτα ποιεῖς; 19 ἀπεκρίθη ᾿Ιησοῦς καὶ εἶπεν αὐτοῖς· λύσατε τὸν ναὸν ΤΟΥΤΟΝ, καὶ ἐν τρισὶν ἡμέραις ΕΓΕΡΩ ΑΥΤΟΝ. 20 εἶπον οὖν οἱ ᾿Ιουδαῖοι· τεσσαράκοντα καὶ ἓξ ἔτεσιν ᾠκοδομήθη ὁ ναὸς οὗτος, καὶ σὺ ἐν τρισὶν ἡμέραις ἐγερεῖς αὐτόν; 21 ΕΚΕΙΝΟΣ ΔΕ ΕΛΕΓΕ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ . 22 ὅτε οὖν ἠγέρθη ἐκ νεκρῶν, ἐμνήσθησαν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ὅτι τοῦτο ἔλεγε, καὶ ἐπίστευσαν τῇ γραφῇ καὶ τῷ λόγῳ ᾧ εἶπεν ὁ ᾿Ιησοῦς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σάρκινο σώμα του Ιησού θανάτωσαν οι Ιουδαίοι. ΑΥΤΟ ανέστησε ο ΙΔΙΟΣ ο Ιησούς. Ο Ιησούς είπε ΕΓΕΡΩ όχι ΕΓΕΡΘΗΣΟΜΑΙ ! Υπάρχει διαφορά ! ΘΑ ΑΝΑΣΤΗΣΩ (ΕΓΩ) το σώμα-Ναό, όχι ΘΑ ΑΝΑΣΤΗΘΩ !
ΙΩΑΝΝΗΣ 10: 17 διὰ τοῦτο ὁ πατήρ με ἀγαπᾷ, ὅτι ἐγὼ τίθημι τὴν ψυχήν μου, ἵνα ΠΑΛΙΝ ΛΑΒΩ ΑΥΤΗΝ. 18 οὐδεὶς αἴρει αὐτὴν ἀπ' ἐμοῦ, ἀλλ' ἐγὼ τίθημι αὐτὴν ἀπ' ἐμαυτοῦ· ΕΞΟΥΣΙΑΝ ἔχω θεῖναι αὐτήν, καὶ ΕΞΟΥΣΙΑΝ ἔχω πάλιν λαβεῖν αὐτήν·
Ο Χριστός έδωσε την ανθρώπινη ζωή του και την πήρε πάλι πίσω. Και ας λέγουν οι μάρτυρες της Σκοπιάς τα αντίθετα ! Μάλιστα λέγει ό Ιησούς ότι αφού παραδώσει την ζωή του έχει εξουσία να παραλάβει αυτήν πάλι ! Εξουσία δεν μπορεί να έχει μία ανύπαρκτη προσωπικότητα ! Ο Ιησούς δεν εκμηδενίστηκε με τον θάνατο. Ως υπαρκτό Πρόσωπο μετά θάνατον είχε εξουσία να πάρει πίσω την ανθρώπινη ζωή που έδωσε. Ανέστησε ο ίδιος τον εαυτό του.
Oι απαντήσεις στα εν λόγω χωρία εξετάζονται μέσα στο άρθρο. Διάβασε το.
Διαγραφή